۰
مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت مطرح کرد؛

سیاست های مرکز آمار وزارت بهداشت برای نسخه نویسی آنلاین

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۲۱۵۱
سیاست های مرکز آمار وزارت بهداشت برای نسخه نویسی آنلاین
سالم خبر: مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: سیاست‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اولویت نسخه نویسی آنلاین و پرونده الکترونیک سلامت دنبال می‌شود.

به گزارش سالم خبر، امین بیگلرخانی، مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه چابک سازی در فرآیندهای فناوری اطلاعات بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: باید با ایجاد برنامه‌های مشخص و مدون برای چابک سازی و اصلاح برخی از فرآیندهای نادرستی که باعث از دست رفت زمان و منابع می‌شود، با جدیّت اقدام کرد.

وی افزود: موافق پروژه محور کردن حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و آمار وزارت بهداشت نیستیم، چراکه باعث از دست رفتن منابع و از همه مهم‌تر از دست رفتن زمان خواهد شد که مهم‌ترین رکن اصلی در عملکرد این حوزه است.

مدیرکل مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه ساز و کارهایی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در دست تدوین است، اظهار کرد: سیاست‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اولویت نسخه نویسی آنلاین و پرونده الکترونیک سلامت دنبال می‌شود و در تلاش هستیم آن را به بهترین شکل ممکن برای استفاده مردم راه اندازی کنیم.

بیگلرخانی با اشاره به اهمیت یکپارچه سازی و مرتبط کردن تمامی سامانه‌های حوزه‌های مختلف به یکدیگر، بیان کرد: سامانه‌های متعددی در سطح وزارت بهداشت وجود دارد که باید در صورت امکان به هم دیگر متصل شوند تا دسترسی به اطلاعات و آمار برای واحدهای مختلف وزارت بهداشت تسهیل شود که البته این فرایند طی زمان مشخص باید انجام شود.

وی همچنین بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات تأکید کرده و افزود: یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت انتخاب افراد شایسته در حوزه‌های تخصصی همانند فناوری اطلاعات، ارتباطات و آمار است که نیازمند افراد متخصص و کارآزموده هست.

بیگلرخانی افزود: برنامه‌های مدونی برای آموزش پرسنلی و بازآموزی در تخصص‌های مختلف برای کارشناسان واحدها خواهیم داشت تا بتوانیم نیروهای توانمندی در راستای خدمت به مردم تربیت کنیم.
کد مطلب : ۱۲۱۵۱
نام شما

آدرس ايميل شما