۰
جامعه سرطان امریکا گزارش داد

سرطان تخمدان در زنان به زودی با ژن درمانی متوقف می شود

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۹۸۸
سرطان تخمدان در زنان به زودی با ژن درمانی متوقف می شود
سالم خبر: سرطان تخمدان در حالی سالانه بالغ بر ۲۲ هزار زن در امریکا را درگیر خود می کند که به عنوان یکی از مرگ بارترین سرطان های  زنان در جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سالم خبر اما به تازگی محققان به شیوه درمان جدیدی دست یافته اند که در صورت توسعه ی آن زنان می توانند به سهولت شاخ این بیماری را بشکنند. گزارشی از مطالعات این محققان نشان می دهد که می‌توان با استفاده از ژن های فرد بیمار ، داروهای منحصر بفردی برای  او تولید کرد و از توسعه بیماری در بدنش جلوگیری کرد.

به گزارش جامعه سرطان امریکا آزمایش های بالینی قابل اتکایی برای شناسایی سرطان تخمدان وجود ندارد . در حال حاضر اگر در آزمایش های خون سطح بالای پروتیین CA125  دیده شود نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری تلقی می‌شود. ولی سطح این پروتیین زمانی افزایش می‌یابد که بیماری توسعه یافته است و برای درمان هیچ کار موثری نمی توان انجام داد.

عواملی از قبیل سیگار کشیدن، چاقی و اضافه وزن ، ابتلا به بیماری اندونتریوز و بیماری های تخمدان احتمال ابتلا به این بیماری مهلک را در میان زنان افزایش می دهد.

طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه بوستون، ۲۰ درصد از افراد مبتلا شده به سرطان تخمدان ، به دلیل جهش‌های ژنتیکی با این معضل روبرو می‌شوند و برای این افراد کاری نمی‌توان انجام داد. ژن‌هایی که در ایجاد این بیماری نقش دارند،زمینه ابتلا به بیماری سرطان سینه و سرطان روده را نیز در زنان فراهم می‌کنند .

طی دو دهه گذشته راه‌حلی برای این بیماری کشف نشده است. تنها راهی که برای درمان سرطان تخمدان در سال‌های اخیر در پیش گرفته شده است، جراحی و خارج کردن تخمدان و غده ایجاد شده در محل است و برای جلوگیری از ایجاد دوباره این بیماری هم از شیمی درمانی استفاده می‌شود.

اما مطالعات نشان داده است که احتمال بازگشت این بیماری و ابتلای عضوی دیگر به سرطان در میان افرادی که سرطان تخمدان را تجربه کرده‌اند، بسیار زیاد است و این مساله موجب نگرانی بیماران شده است.

دکتر اندریا واهند، پژوهشگرآلمانی دانشگاه بوستون در مورد این بیماری می گوید: ۷۰ درصد از افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان تخمدان  تحت عمل‌های جراحی و شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، در سال های آتی باز هم این بیماری را تجربه می کنند. به همین دلیل است که مطالعه در مورد روش‌های درمانی جایگزین آغاز شده است. ما بر این باوریم که مبتلایان به این بیماری باید  تحت درمان‌های فردی برای این بیماری قرار بگیرند. افزایش سطح عملکرد سیستم ایمنی بدن این افراد، مطالعه ژنتیک افراد وتجویز داروهایی متناسب با وضعیت بدنی آنها  از راه‌هایی است که می تواند روش های درمانی موثرتری را برای فرد پیشنهاد دهد.

این پژوهشگر  با اشاره به ضرورت معاینات دوره ای زنان و ضرورت  مراجعه آنها به پزشک در صورت مواجهه با علایمی مانند کمردرد و حالت تهوع به خصوص پس از صرف غذا گفت: زنان باید هر نشانه غیر عادی در بدن خود را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند. به خصوص هم‌اکنون که مطالعات ما موجب  شده است تا روش های درمانی نوینی برای بیماری سرطان تخمدان ایجاد شود و  این داروها و روش های درمانی تنها با کمک ژن های فرد و ویژگی‌های بدنی خود آنها است.

شناسایی بیماری در مراحل اولیه می تواند کارایی روش های درمانی را افزایش دهد و بخش بسیاری از این شناسایی با کمک اطلاعاتی انجام می‌شود که بیمار در اختیار پزشک قرار می‌دهد.  
 
کد مطلب : ۹۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما