۰

نکاتی در مورد مصرف داروی آلندرونات

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۲۳۴
نکاتی در مورد مصرف داروی آلندرونات
سالم خبر : کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: یکی از داروهایی که در پوکی استخوان ناشی از، یائسگی یا مصرف استروییدها یا بیماری پاژه ممکن است استفاده شود آلندرونات است. این دارو ممکن است زمانی که خطر بالایی برای شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان دارید تجویز شود.
 
به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی اهواز به پایگاه خبری قلم ماندگار گفت : یکی از داروهایی که در پوکی استخوان ناشی از، یائسگی یا مصرف استروییدها یا بیماری پاژه ممکن است استفاده شود آلندرونات است. این دارو ممکن است زمانی که خطر بالایی برای شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان دارید تجویز شود.

دکتر پریسا اعتصام گفت: دارو را حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه و قبل از اینکه هر چیزی یا هر داروی دیگری بخورید باید استفاده کنید.

وی افزود: دارو را حتما با یک لیوان آب خالص مصرف کنید و از مصرف همراه با قهوه و چا ی ، آب میوه و آب معدنی یا هرنوع نوشیدنی دیگر جدا خودداری کنید.قرص ها را خورد یا له نکنید و به صورت کامل ببلعید و تا حداقل نیم ساعت بعد دراز نکشید یا نخوابید.

دکتر اعتصام بیان کرد: در صورت مشکل در مری یا کم بودن سطح کلسیم خون ، آلندرونات نباید مصرف شود.

وی ادامه داد: در صورت درد قلبی یا بدتر شدن آن یا ایجاد سوزش معده یا درد موقع بلع مصرف آلندرونات باید با مشورت پزشک ،  قطع شود.

اعتصام اضافه کرد: در زمانی که  آلندرونات مصرف می کنید توجه ویژه ای به نظافت دندان های خود کنید و از مسواک و نخ دندان حتما استفاده کنید .ضمنا اگر شما نیاز به هر کار دندان پزشکی (خصوصا جراحی ) داشتید ،  به دندانپزشک خود حتما اطلاع دهید که این دارو را مصرف میکنید.

 این داروساز تصریح کردند: حداقل نیم ساعت بعد از خوردن آلندرونات از مصرف فرآورده های آنتی اسیدها و املاح کلسیم ، فرآورده های آهن و منیزیوم و ویتامینها خودداری کنید.

اعتصام در ادامه عنوان کرد: در صورت مصرف آلندرونات باید مطمئن باشید که میزان کلسیم و ویتامین د  دریافتی روزانه کافی باشد.

وی در پایان گفت: در صورت بروز عارضه یبوست (خفیف) مایعات بیشتری بنوشید ، فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در صورتیکه مشکل برطرف نشد ، با مشورت پزشک از یک ملین یا نرم کننده مدفوع استفاده کنید.
کد مطلب : ۲۲۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما