۰

پزشکی از راه دور نیاز به فرهنگ سازی دارد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۴۵۳۲
پزشکی از راه دور نیاز به فرهنگ سازی دارد
سالم خبر: مراسم رونمایی از کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، ارزیابی و مشاوره‌ای از راه دور بیماران برگزار شد.

به گزارش سالم خبر، ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، ارزیابی و مشاوره‌ای از راه دور بیماران به ویژه به مناطق دور دست محروم و روستایی که امکان کمتری به مراجعه حضوری به مراکز تشخیصی و درمانی دارند، هدف اصلی راه اندازی کلینیک مجازی است.

بیماران در این بستر می‌توانند از طریق یک تلفن همراه یا رایانه با پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمت ارتباط بگیرند و بدون مراجعه حضوری بسیاری از نیاز‌های تشخیصی درمانی و ارزیابی خود را دریافت کنند.
 
پزشکی از راه دور نیاز به فرهنگ سازی دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارایه خدمات پزشکی از راه دور راه اندازی شده، اما اکنون به اندازه مطلوب نیست، اما اگر مردم و پزشکان با فواید این کار آشنا شوند می‌تواند مفید واقع شود.

حسین قناعتی افزود: جا افتادن پزشکی از راه دور مثل اهمیت استفاده از کمربند ایمنی نیاز به فرهنگ سازی دارد گفت: در این بستر مجازی بیماران می‌تواند بدون انجام سفر و زحمت برای گرفتن نوبت آزمایشات و شرح حال خود را به پزشک بدهند و مشاوره و درمان بگیرد، که در این بستر اطلاعات بیماران ثبت شده و کار‌های اطلاعاتی و پژوهشی روی آن صورت می‌گیرد و همیشه قابل استناد و رویت است.

وی افزود: اگه پرونده الکترونیک تکمیل شود انسجام اطلاعاتی برای بیمار داشته باشیم و همه پزشکانی که مداخله درمانی می‌کنند اشراف اطلاعاتی داشته باشند که اینکار بهره وری را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه‌ای تی اتلاف بودجه نیست یک سرمایه گذاری است که نتایج ارزشمندی را در پی دارد گفت: پیشرفت‌های هر نظام اداری بدون شک وابسته به پیشرفت‌های آی تی است و ما بر همین اساس اچ آی ایکس بیمارستانی مان را یکسان کردیم که این کار بسیار سخت و زمانبری برای گروه آی تی دانشگاه بود، اما این یکسان شدن نرم افزار بیمارستانی اکنون بستر مناسبی شده که امکان توسعه خدمات آی تی را به ما می‌دهد.

دکتر قناعتی با اشاره به اینکه اکنون چند پروژه با هوش مصنوعی در دانشگاه در حال انجام است گفت: هوش مصنوعی می‌تواند به اندازه رادیولوژیست دقت داشته باشد و چه بسا بیشتر و بیماران هم می‌تواند با هوش مصنوعی مشورت کنند.
وی با بیان اینکه سلامت در دنیا حرف اول را می‌زند و کشور‌های پیشرو نگاهشان به همه حوزه‌ها سلامت محور است گفت: افق‌های آینده نشان می‌دهد قطعا بسیاری از حوزه‌ها با این هوش مصنوعی قابل انجام است.

وی با بیان برای دستیابی به پیشرفت ما باید به پیشواز تغییرات جهانی برویم گفت: زمانی کشور‌ها با جنگ حدود و صغور قدرتشان را نشان می‌دادند، اما اکنون پیشران همه قدرت‌ها علم است و دیگر توانمندی سیاسی دفاعی و نظامی حرف اول را نمی‌زند بلکه علم و تکنولوژی است که تعیین کننده است و کشوری موفق‌تر است که پیشرفت علمی بیشتری داشته باشد، ما در دانشگاه سعی داریم بهای بیشتری به این موضوع بدهیم.
کد مطلب : ۱۴۵۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما