۰

عمده مبتلایان آبله میمون، واکسن آبله نزده‌اند

امریکا برای خرید 13 میلیون دوز واکسن آبله میمون به تکاپو افتاده‌اند
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۲۲۵۸
عمده مبتلایان آبله میمون، واکسن آبله نزده‌اند
سالم‌خبر: امریکا برای خرید 13 میلیون دوز واکسن آبله میمون به تکاپو افتاده است.

بیماری آبله میمون با انتشار بیانیه WHO ظاهرا برخلاف انتظارها سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد رنگ جدی و هشدارآمیزی به خود گرفته است. در حال حاضر 80 مورد قطعی مبتلا و 55 مشکوک به مانکی‌پاکس در شهرهای لندن، نیوکاسل، ماساچوست، ساوت ایست در جنوب شرقی انگلستان،  استکهلم، رم، پاریس، آنتورپ بلژیک، نیویورک، مادرید، لیسبون، مونترآل کانادا و گرن کاناریا در جزایر قناری شناسایی شده است.

شخصیت و رفتار
ویروس آبله میمون هنوز مبهم است و به همین دلیل زیرذره‌بین متخصصان قرار گرفته است تا بررسی شود مبتلایان چگونه در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفته‌اند.

نخستین بیمار مبتلا به مانکی‌پاکس شهروندی انگلیسی است که چند روز قبل از احراز ابتلای او از سفری به نیجریه بازگشته است به همین دلیل نیز بسیاری از محققان و متخصصان مطالعات خود در این مورد خاص را روی کشورهای افریقایی متمرکز کرده اند چنانچه اظهار می شود آغاز شیوع این بیماری در انگلیس از همین سفر و همین بیمار بوده است.

عامل
مشترک ابتلای برخی مبتلایان به این بیماری واکسینه نبودن آنان در مقابل واکسن آبله بوده است. اکثر کسانی که در معرض این ویروس قرار گرفته و مبتلا شده اند از تلقیح واکسن آبله، محروم بوده اند. متخصصان بر این باورند که تزریق واکسن آبله می‌توانست با اثربخشی بالا از ابتلا به این بیماران جلوگیری کند. ضمن آنکه در میان مبتلایان، همجنس‌گرایان نیز به چشم می خورند و بر این واقعیت صحه می گذارند که تماس مستقیم با مبتلایان می تواند یکی از عوامل شیوع این بیماری در کشورهای مختلف باشد.

به گزارش
سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون به عنوان یک عفونت ویروسی علائمی همانند آنفلولانزا، از جمله تب و درد بدن، همراه با ضایعات پوستی برجسته‌ای را ایجاد می کند که همراه با خارش است . فرد ممکن است در اثر تماس نزدیک طولانی مدت با حیوان یا انسان آلوده به این بیماری مبتلا شود. این بیماری ارتباط نزدیکی با ویروسی دارد که موجب ابتلای انسان به آبله می‌شود.

اگرچه این بیماری در طول چند هفته بدون درمان می‌تواند بهبودی حاصل شود اما می‌تواند موجب مرگ بیمار نیز بشود.
 
کد مطلب : ۱۲۲۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما