۰
رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران:

چتر حمایت بیمه‌ها برای پوشش داروهای بیماران افزایش یابد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۱۸۷۸
چتر حمایت بیمه‌ها برای پوشش داروهای بیماران افزایش یابد
سالم خبر: رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: چتر حمایتی بیمه ها برای پوشش داروهای بیماران ۷۰ تا ۹۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش سالم خبر، محمد عبده زاده رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در یک نشست خبری افزود: با توجه به مشکلاتی که در همه گیری بیماری کرونا طی ۲ سال اخیر در کشور بوجود آمد، کمترین وقفه در ارایه و تامین داروهای مورد نیاز بیماران ایجاد شد.

وی تاکید کرد: همکاران ما در صنایع دارویی کشور در تلاش هستند از طریق ارتباط و تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو نیازهای صنعت دارویی را برآورده و مشکلات را مرتفع کنند.

وی اظهارداشت: بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی در اولویت برنامه های سال آینده قرار دارد و عملیاتی خواهد شد، امیدواریم کمترین دغدغه و چالش برای سال  ۱۴۰۱ این صنعت داشته باشد و با توسعه شرکت های دانش بنیان کمبودهای دارویی مرتفع شود.

عبده زاده با بیان اینکه نرخ استهلاک در صنعت دارویی کشور بیشتر از سرمایه گذاری است، ادامه داد: این صنعت نمی تواند بر اساس نرخ تورم خود را تعدیل کند و قیمت دارو همچنان غیرواقعی تعیین می شود و اگر اصلاح نشود سرنوشت صنایع داروسازی مانند صنعت نساجی در کشور می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس نگاه ویژه به صنعت داروسازی کشور داشته باشد و ما با پیگیری ها و تعاملات متعدد با وزارت بهداشت سعی داریم با توسعه شرکت های دانش بنیان، کمبود و مشکلات دارویی را برطرف کرده و به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی  اظهار داشت: سال ٩٨ بازار دارویی کشور ٣۵ هزار میلیارد تومان بوده و سازمان بیمه سلامت حدود ۴ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان، سازمان تامین اجتماعی هم حدود ۴ هزار میلیارد تومان و سایر سازمان‌های بیمه گر هم ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارو را پرداخت کرده‌اند و بقیه هزینه روی دوش صنعت و بیماران است.

عبدزاده تاکید کرد: صنعت داروسازی غرق در بدهی است و باید دولت و مجلس مساعدت های زیادی در این زمینه داشته باشد.

علی مهرآمیزی عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان داروی انسانی نیزدر ادامه این نشست گفت: در حال حاضر عمر متوسط کارخانه های داروسازی در کشور بیش از ۲۰ سال است که باید بازسازی و نوسازی شوند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اصول داروسازی دنیا، باید تغییرات لازم در مسیر خطوط تولید دارو ایجاد شود تا شاهد گسترش صنعت دارویی کشور باشیم.

مهرآمیزی در مورد صادرات دارو تصریح کرد: امسال می توانستیم ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشت باشیم که کمتر از ۳۰ میلیون دلار در سال جاری بود.

وی با بیان اینکه  ۱۰ تا ۲۰ درصد داروی کشور قاچاق می شود، گفت: ارزان بودن داروی ایرانی باعث شده داروهای ما در آفریقا یک سوم قیمت جهانی عرضه شوند و لازم است برای جلوگیری از این امر، وزارت بهداشت تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
کد مطلب : ۱۱۸۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما