۰

تاثیر ۳۰درصدی داروی مولنوپیراویر در درمان کرونا

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۱۲۹۴
تاثیر ۳۰درصدی داروی مولنوپیراویر در درمان کرونا
سالم خبر: دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت:درباره داروی مولنوپیراویر که با توجه به این که درباره آن اطلاعات کافی وجود ندارد و در آخر انجام شده، نشان داده که ۳۰ درصد در جلوگیری از پیشرفت بیماری کرونا و بستری شدن تاثیر داشته و مورد تصویب قرار نگرفت.

به گزارش سالم خبر،حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا در جلسه امروز کمیته علمی کرونا دباره مصوبات امروز جلسه کمیته علمی کرونا، اظهار کرد: امروز جلسه کشوری در باره درمان سرپایی بیماران کرونا بود، با توجه به چند مورد تصویب سازمان غذا و دارو در کشور‌های دنیا قرار گرفته بحث این بودکه ایا این داروها در بیماران سرپایی در بیماران ما مورد استفاده قرار بگیرد یا نه.

وی ادامه داد: یکی از آن داروها رمدیسیور بود همان طور که می دانید این دارو قبلا استفاده شده بود و در مطالعات آخر نشان داده شد که اگر ما این دارو را از ۵ روز به ۳ روز تبدیل کنیم در بیماران سرپایی که واکسن نزده اند و در مرحله اولیه بیماری هستند  و در ۷ روز اول بیماری قرار دارند و بیماری های زمینه ای دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند به میزان زیادی بیش از ۷۰ درصد جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد و از بستری شدن بیماران در بیمارستان و آی سیو جلوگیری کند.به همین دلیل به عنوان یکی از مصوبات مورد تصویب قرار گرفت.

جماعتی ادامه داد: درباره داروی مولنوپیراویر که با توجه به این که درباره آن اطلاعات کافی وجود ندارد و در آخر انجام شده، نشان داده که ۳۰ درصد در جلوگیری از پیشرفت بیماری کرونا و بستری شدن تاثیر داشته و مورد تصویب قرار نگرفت و قرار شد که اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورده شود. اگر دیدیم که نتایج بهتری داشت آن را دوباره در کمیته مورد بحث قرار دهیم.
کد مطلب : ۱۱۲۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما