۰

ابداع فناوری که قدرت شنوایی خاصی به انسان می‌دهد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۹۳۲۷
ابداع فناوری که قدرت شنوایی خاصی به انسان می‌دهد
سالم خبر: یک شرکت زیرمجموعه شرکت «گوگل» سرگرم فعالیت روی پروژه جدیدی در زمینه شنوایی است که قدرت شنیدن خارق‌العاده‌ای به انسان می‌دهد.
 
به گزارش روزنامه دیلی میل، شرکت «آلفابت X» اعلام کرد که در این پروژه جدید که Wolverine نام دارد، این شرکت سرگرم ساخت یک ابزار پوشیدنی است که به کاربر قدرت شنوایی خارق العاده ای می دهد. این شرکت از سال ۲۰۱۸ میلادی روی این سنسور که در گوش جای می گیرد، کار کرده است.
 
این شرکت اعلام کرد که این ابزار به کاربران امکان می دهد تا در گروهی که چند نفر در حال صحبت هستند، تنها روی سخنان یک سخنران متمرکز شوند.
 
طبق اعلام شرکت آلفابت، پروژه Wolverine با میکروفون های بسیار حساس طراحی شده است که با الگوریتم های قدرتمندی کار می کنند و می توانند تعیین کنند چه کسی صحبت می کند تا بتواند نویزهای اضافی را مسدود کند.
 
محققان این پروژه به دنبال توسعه یک دستگاه تک منظوره نیستند و تصمیم دارند چند دستگاه با مدل های مختلف بسازند. هدف این شرکت رسانه اجتماعی، بی عیب کردن «حضور صوتی» در جایی است که صداهای بلندگوها، هدفون ها یا سایر دستگاه ها از یک منبع واقعی قابل تشخیص نیستند.
 
این محققان همچنین در حال ابداع «ابرقدرت های ادراکی» هستند؛ یعنی فناوری که سر و صدای پس زمینه را تنظیم می کند و به ما اجازه می دهد تا با ردیابی حرکات چشم کاربر، روی حرف های شخصی که با ما صحبت می کند، تمرکز کنیم.
 
 
 
کد مطلب : ۹۳۲۷
برچسب ها
شنوایی گوگل
نام شما

آدرس ايميل شما