۰

آزمایش کووید۱۹ با استفاده از دوربین گوشی هوشمند در کمتر از ۳۰ دقیقه

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۸۴۱۵
آزمایش کووید۱۹ با استفاده از دوربین گوشی هوشمند در کمتر از ۳۰ دقیقه
سالم خبر: محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، با استفاده از فناوری ویرایش ژن CRISPR، آزمایش جدیدی را برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ ارایه کردند که در آن از دوربین گوشی هوشمند برای دستیابی به نتایج دقیق در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه استفاده می شود.
 
به گزارش سالم خبر از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این آزمایش علاوه بر تعیین نتایج مثبت و منفی، توانایی اندازه‌گیری حجم ویروس SARS-CoV-۲ را در نمونه مخاط شخص دارد و در نتیجه امکان ردیابی وضعیت و شدت عفونت را فراهم می‌کند.
 
در آزمایش های استاندارد فعلی از دی ان ای و دو مرحله واکنش شیمیایی برای تشخیص وجود ویروس استفاده می‌شود، اما به دلیل این که ویروس کرونا مبتنی بر آر ان ای است، ابتدا باید آر ان ای ویروس به دی ان ای تبدیل شود. به همین علت آزمایش های استاندارد فعلی بسیار زمان‌بر هستند و دقت بالایی ندارند
 
در آزمایش هایی که تاکنون با استفاده از فناوری ویرایش ژن CRISPR تهیه یافته‌اند نیز از دی ان ای استفاده می‌شود که همان اشکال تبدیل آر ان ای به دی ان ای را دارد، اما در روش جدید محققان، نیازی به تبدیل آر ان ای ندارد و در آن از فناوری CRISPR مستقیم روی آر ان ای ویروس استفاده می‌شود.
 
این شیوه جدید آزمایش امکان تشخیص سریع و دقیق ویروس را به ویژه در مناطقی که به تجهیزات آزمایشگاهی دسترسی ندارند، یا انجام آزمایش های مکرر ضروری است، فراهم می‌کند.
گزارش کامل این تحقیقات درنشریه Cell منتشر شده است.
کد مطلب : ۸۴۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما