۰
یک متخصص خون و سرطان بالغین اعلام کرد:

زنان مبتلا به سرطان پستان باید درمان دارویی خود را کامل کنند

داروی هرسپتین در بهبود و درمان ۲۰ درصد از سرطان‌های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr  یا her۲ در کشور پیشروست
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۵۸۱۱
زنان مبتلا به سرطان پستان باید درمان دارویی خود را کامل کنند
سالم خبر: یک متخصص خون و سرطان بالغین گفت: سرطان پستان در حال حاضر به طور کامل درمان‌پذیر است و این نوع سرطان اگر در مراحل اولیه به ویژه در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، تشخیص داده شود به طور کامل درمان می شود.

به گزارش سالم خبر،صفا نجفی متخصص خون و سرطان همچنین تاکید کرد که این در حالیست که درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد در غیراین صورت طول عمر بیماران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین به درمان‌های رایج این نوع سرطان اشاره کرد و گفت: درمان اصلی سرطان پستان، جراحی است و درمان‌های دیگر، به درمان جراحی
کمک می‌کند. ضمن آنکه هرچه اندازه تومور بیشتر شود، می‌توان از درمان‌های کمکی مثل شیمی درمانی، هورمون درمانی و...، به درمان سرطان پستان کمک کرد.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران با اشاره به انواع مختلف سرطان پستان، افزود: ۲۰ درصد از سرطان‌های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr  یا her۲ هستند.

وی با بیان این مطلب که سه دهه است در دنیا برای فاکتور her۲  مهار کننده‌های جدیدی ساخته اند، افزود: داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان‌های پستان موثر است.

نجفی ادامه داد: در سپتامبر ۲۰۱۹ مقاله‌ای در معتبرترین ژورنال پزشکی
دنیا در زمینه سرطان (negm) چاپ شده که در این مقاله به اثربخشی این دارو بعد از دو دهه تاکید گردیده است.

وی افزود: در کل تاریخ درمان سرطان‌های پستان، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی بادی‌های ضد her۲ نتوانسته است باعث افزایش بقای این بیماران شود.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی دارو‌های آنتی بادی در سرطان پستان باعث انقلاب درمانی شده است، تاکید کرد: درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد، در غیراینصورت طول عمر بیماران به طور کاهش پیدا می‌کند.

نجفی در ارتباط با مزایای پوشش بیمه‌ای داروی
هرسپتین، گفت: در سال ۹۴ یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط ۳۰ درصد از بیماران موفق به خرید این دارو می‌شدند. اما همین بررسی در تیر ماه سال ۹۸ انجام شد که مشخص شد با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از ۹۸.۸ درصد بیماران از این دارو استفاده کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه داروی هرسپتین فقط برای همین ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پستان اثربخشی دارد، تصریح کرد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو، تشکر کرد. همچنین از بیمه‌ها که این دارو را پوشش داده اند.
 
کد مطلب : ۵۸۱۱
برچسب ها
سرطان پستان
نام شما

آدرس ايميل شما