۰

بدهی سازمان های بیمه گر به مراکز رادیوتراپی پرداخت نشده است

رییس انجمن رادیوتراپی ایران
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۳۷۰
بدهی سازمان های بیمه گر به مراکز رادیوتراپی پرداخت نشده است
سالم خبر: رییس انجمن رادیوتراپی ایران اعلام کرد: بدهی سازمان های بیمه گر به مراکز رادیوتراپی هنوز پرداخت نشده است.

قوام نصیری در گفت و گو با سالم خبر با تاکید بر بدهی قابل توجه سازمان های بیمه گر به این مراکز اظهار داشت: این بدهی در حالی رقم قابل توجهی است و در حالی روز به روز سنگین‌تر می‌شود که سازمان های بیمه گر مدعی هستند اعتبارات باید از محل دیگری ابتدا تامین و به وزارت بهداشت و درمان تحویل داده شود تا آنان بتوانند طلب این مراکز را پرداخت کنند.

وی همچنین درباره کمبود تجهیزات پزشکی رادیوتراپی گفت: کمبود دستگاه های جدید و ملزومات رادیوتراپی برای درمان بیماری سرطان چشمگیر است. چون ورود، نصب و استفاده  از دستگاه های جدید به کشور به دلیل گرانی قیمت و مسائل اقتصادی طی چند سال اخیر با مشکل مواجه
است و برای این مهم نیاز به یکسری زیرساخت‌ها اعم از رادیوتراپیست حرفه ای و آگاه نسبت به نقشه کشی های محل دوز تومور و تامین امکانات جنبی است.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان مراکز مختلف رادیوتراپی را در استان های کشور به ترتیب در سه رتبه سطح بندی کرده است که معمولا سطح سه مراکز رادیوتراپی و رادیولوژی در سرطان مجهزتر و در سطح بالاتری قرار دارد.

رییس انجمن رادیوتراپی ایران تصریح کرد: تربیت نیروهای متخصص در حوزه سرطان و واردات دستگاه های رادیوتراپی مدرن و همچنین تقویت این تجهیزات در سراسر کشور از موضوعات بسیارمهم و ضروری است که باید موردتوجه قرار بگیرد. چون از لحاظ امکانات رادیوتراپی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

50 درصد از بیماری سرطان با جراحی درمان می شود

بصیری ادامه داد: 50 درصد از سرطان‌ها
با جراحی، 40 درصد با اشعه و پرتودرمانی و 15 درصد با شیمی درمانی و داروها درمان می شوند و در درمان انواع سرطان ها قبل از شروع درمان جراحی، حین درمان جراحی و بعد از درمان جراحی از تجهیزات رادیوتراپی استفاده می شود.

وی درباره سرطان حنجره گفت: در سرطان حنجره برای حفظ صدای بیمار از رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می شود و اغلب بیمارانی که با جراحی درمان نشدند، صدایشان حفظ می شود. به همین دلیل نیز رادیوتراپی جایگاه مهمی در درمان سرطان ها دارد.

حدود 80 درصد از بیماران با رادیوتراپی درمان می شوند

رییس انجمن رادیوتراپی ایران با بیان این که سرطان های منطقه ای رو به افزایش است، اظهارداشت: سالانه از 100 هزار مورد جدید تشخیصی سرطان 50 درصد فوت می کنند که اگر در مراکز تشخیصی کشور با تجهیزات جدید و روش های مجهز درمانی
به روز شوند، 80 درصد از بیماران درمان شده و عمر طولانی نیز دارند.

نصیری درباره تاثیر سیگار بر سرطانی شدن سلول های بدن گفت: عوامل مختلفی در سرطانی شدن سلول‌ها تاثیرگذارند بطور مثال سیگار یکی از این موارد است که موجب ایجاد تغییراتی در سلول ها و تکثیر آن می شود. تکثیر سلولهای تغییر شکل یافته به گونه ای پیش می رود که توده‌ای و غده ای شدن آن با لمس و تصویربردای قابل تشخیص است.

وی با بیان این که  سیگار حاوی 4 هزار ماده سمی است که 40 تا 50 مورد آن سرطان‌زا هستند و سبب تغییرات ابتدایی  ادامه دهنده بر روی سلول و توده‌ای شدن آن می‌شوند، گفت:‌ قلیان‌ها به ویژه زمانی که تنباکوی آن معطر و میوه‌ای باشد و احتمال وجود مواد مخدر صنعتی نیز در آن وجود داشته باشد دچار عوارض مضاعفی است.
 
کد مطلب : ۳۳۷۰
نام شما

آدرس ايميل شما