۰
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل خبر داد:

تهیه پروتکل برنامه های اجرایی ایران و ژاپن در حوزه سلامت

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۹۰
تهیه پروتکل برنامه های اجرایی ایران و ژاپن در حوزه سلامت
سالم خبر: قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از برگزاری سومین نشست کارگروه سلامت شورای روابط ایران و ژاپن خبر داد و گفت: در آینده نزدیک پروتکل برنامه های اجرایی و مشترک بین ایران و ژاپن در حوزه سلامت، تهیه و تدوین خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا محسن اسدی لاری درسومین نشست کارگروه سلامت شورای روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن که با حضور«کیدا » دستیار و معاون وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن، برگزار شد به ظرفیت های بالای دو کشور اشاره کرد.

وی همچنین جهت همکاری درحوزه سلامت، ضمن ابرازعلاقمندی برای بهره گیری از تجارب و توانمندی های نظام سلامت ژاپن در پیشبرد اهداف نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش مسئولان ذیربط دو کشور ایران و ژاپن برای توسعه بیش از پیش همکاری ها تاکید کرد.

اسدی لاری در ادامه از تهیه پروتکل اجرایی برنامه های مشترک بین وزارت بهداشت دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.
تاکید برهمکاری ایران و ژاپن در حوزه های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی

خانم کیدا دستیار و معاون وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن نیز دراین دیدار با اشاره به سطح بسیار خوب همکاری های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، بر امکان همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، انتقال فناوری، تهیه آمبولانس، طراحی و ساخت بیمارستان، همکاری های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در زمینه های مختلف انتقال خون، توسعه همکاری از طریق شرکت های کوچک و متوسط سرمایه گذاری، همکاری های دوکشور در سطح منطقه و برگزاری دوره های آموزشی تاکید کرد.

در این نشست که حسین قریب رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز حضور داشتند، سوابق همکاری، اسناد و توافقات پیشین، پروژه های در دست اجرا و زمینه های قابل همکاری آتی دو کشور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
کد مطلب : ۲۹۰
نام شما

آدرس ايميل شما