۰
در آستانه انتخابات میان دوره ای امریکا

جدال بین دولت ترامپ و صاحبان صنعت داروسازی بالا گرفته است

 محدودیت های ترامپ برای شرکت‌های داروسازی جهت کاهش قیمت دارو بیشتر شده است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۵۹۵
جدال بین دولت ترامپ و صاحبان صنعت داروسازی بالا گرفته است
سالم خبر: وزارت بهداشت و خدمات انسانی امریکا بطور رسمی درخواست شرکت های بزرگ داروسازی برای ارائه پیشنهادهای جایگزینی که شفافیت اطلاعاتی کمتری نسبت به این طرح داشت را رد کرد.
 
مردم امریکا سالهاست در مورد قیمت بالای دارو و هزینه های درمانی در کشورشان در مقایسه با دیگر کشورهای صنعتی و حتی دیگر کشورهای امریکای شمالی معترض هستند. به همین دلیل نیز ترامپ رییس جمهوری امریکا در جریان رقابتهای انتخاباتی اعلام کرده بود که طرح هایی برای کاهش قیمت دارو در  کشور دارد.

حال با گذشت دو سال ازآغاز فعالیتهای  ترامپ در کاخ سفید و اجرا کردن دهها  طرح از مجموع برنامه های اعلام شده وی در جریان رقابتهای انتخاباتی ، نوبت به حل مساله قیمت بالای دارو رسیده است.
 
در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی در اینکه  دولت قانونی پیشنهاد داده است تا  داروسازان را  مجبور به کاهش قیمت در بازار کند.طبق این گزارش شرکتهای داروسازی که تصمیم دارند  محصولاتشان را در تبلیغات تلویزیزیونی معرفی کنند باید فهرستی از قیمت داروهای مهم و پر مصرف خود  و قیمتهای آن را نیز درانتهای این برنامه تبلیغاتی قرار دهند تا از این طریق  مردم با آگاهی کامل در مورد خرید داروی مورد نظر تصمیم‌گیری کنند.دولت
امریکا این طرح را  گامی مهم برای افزایش فشار روی داروسازان در جهت کاهش قیمت نهایی داروهای تولیدی آنها می دانند.
 
آلکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی امریکا  در جلسه ای که این طرح را اعلام کرد رسما درخواست شرکتهای بزرگ داروسازی برای  ارایه پیشنهاد های جایگزین  که شفافیت اطلاعاتی کمتری نسبت به این طرح داشت را رد کرد و گفت که این طرح لازم‌الاجرا است.
 
او تاکید کرد در انتهای برنامه های تبلیغاتی فهرستی از قیمت دارو که توسط بیمه های مختلف پرداخت می شود باید ارایه شود و حتی قیمتی که افراد بدون داشتن بیمه های درمانی برای  خرید دارو باید بپردازند هم  لحاظ شود.

 وزیر بهداشت و خدمات انسانی امریکا در اعتراض شرکتهای دارویی گفت: ما نمی توانیم بیش از این  صبر کنیم تا شرکتهای بزرگ درگیریهای داخلی و مشکلات درون صنعتی را حل کنند و قیمت  داروهای ضروری را تقلیل دهند. شرکتهای داروسازی برای حل این معضل سالها زمان داشته اند ولی  این مدارای دولتها با داروسازان نتیجه مطلوبی نداشت.
 
 پیش ترلابی تولیدکنندگان و پژوهشگران  صنعت داروی امریکا که برترین لابی  صنعت داروسازی  در این کشور است اعلام کرده بود شرکتهای داروسازی در جریان تبلیغات تلویزیونی
اطلاعاتی در مورد نحوه اطلاع از قیمت داروها را در اختیار بیننده قرار می دهند مثلا وب سایتهای شرکت را معرفی می کنند و  می گویند که برای آگاه شدن از قیمتها در بازار امریکا باید وارد کدام بخش بشوند.
 
آنها تاکید کردند شرکتهای داروسازی گاهی تخفیف هایی برای داروهای مختلف در نظر می گیرند و اگر لیست قیمتی در تبلیغات ارایه شود، زمانی که یک فرد متقاضی خرید دارو است با قیمتهای دیگری مواجه می‌شود.همچنین صنعت  داروسازی پلت فرمی برای اطلاع رسانی در مورد قیمت داروها ایجاد خواهد کرد که افراد بیمار یا مراقبان آنها می توانند با استفاده از این پلت فرم اطلاعات لازم را کسب کنند.
  
داروسازان معتقدند: اعلام قیمت قطعی داروها در انتهای تبلیغات تلویزیونی ممکن است بسیاری را از خرید منصرف کند در حالی که اگر به داروخانه های مراجعه کنند با استفاده از تخفیف می توانند با پرداخت هزینه های بسیار کم تر دارو را تهیه و مصرف کنند.
 
حال باید دید این جدال  بین دولت و فعالان صنعت داروسازی به کجا می رسد. برخی معتقدند مطرح شدن این مساله در آستانه انتخابات میان دوره ای امریکا تلاشی سیاسی برای کسب بالاترین ارای  توسط حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنا است.
 
کد مطلب : ۲۵۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما