۰

شرکت Novo Nordisk با پرداخت 800 میلیون دلار مالک شرکت بریتانیایی Ziylo شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۰۰۴
شرکت Novo Nordisk با پرداخت 800 میلیون دلار مالک شرکت بریتانیایی Ziylo شد
 سالم خبر: شرکت Novo Nordisk قصد دارد در معامله‌ای به ارزش بیش از '۸۰۰ میلیون دلار'، شرکت بریتانیائی Ziylo را به مالکیت خود درآورد. این معامله می‌تواند Novo را دارای محصولات انسولینی جدیدی کند.

به گزارش کانال فارمانی شرکت Ziylo، شرکت استقلال یافته ای دانشگاه بریستول است و صاحب پلتفرم تکنولوژیکی است که مولکول‌های متصل شونده به گلوکز تولید می‌کند.

از نظر Novo این مولکول‌ها می‌توانند پیشتاز نسل بعدی انسولین‌ها باشند که ایمنی و اثر بخشی بالایی خواهند داشت.شرکت Novo نیز مانند شرکت‌های فعال در حوزه دیابت، زیر فشار قیمتی و رقابتی در بازار است.

آنچه شرکت Novo مجدانه در حال پیگیری است انسولین حساس به سطح گلوکز خون است که خطر اصلی درمان با انسولین یعنی هایپوگلایسمی را کاهش می‌دهد. چنین انسولینی، کنترل متابولیک بهتری را نیز ایجاد می‌کند.

سال گذشته، Novo گسترش بخش انسولین خود را از اولویت‌های استراتژیک این شرکت اعلام کرد و روشن است که این استراتژی با جایگاه این شرکت به عنوان یکی از سه بازیگر اصلی حوزه دیابت ( به همراه لیلی و سانوفی)، هم‌خوانی دارد اما چالش‌های بازار دیابت نیز کم نیستند.

شرکت های بیمه که در برابر داروهای گران‌تر مقاومت دارند به گونه‌ای که بر سود برخی از شرکت‌ها اثر منفی گذارده است؛ فروش بخش دیابت و داروهای قلبی عروقی Sanofi در سه ماهه دوم امسال '۱/۷ میلیارد دلار' بود که نزدیک به ۱۰درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در شرکت Novo هم فروش داروهای دیابت و چاقی در بازه زمانی ماه ژانویه تا آخر ژوئن، ۴ درصد کاهش از سال قبل داشت (البته، این رقم فروش سه ماهه کماکان قابل توجه و برابر با ۷ میلیارد دلار بود).

به هر ترتیب شرکت Novo که در انتهای سه ماهه دوم امسال '۲/۸ میلیارد دلار' پول نقد در دارایی خود گزارش کرده است برای پرداخت رقم بالای این خرید نباید دچار مشکلی شود به ویژه آنکه بخشی از این پول، منوط برموفقیت دارو در مراحل مختلف توسعه آن است.

نگاهی به برخی از نتایج مالی Novo در سال ۲۰۱۷ کارآمدی عملیاتی و قدرت سودآوری این شرکت متمرکز را نشان می‌دهد که
 حاشیه سود ناخالص ۷۴/۲ درصد ، حاشیه سود عملیاتی ۴۳/۸ درصد و حاشیه سود خالص آن  ۳۴/۱ درصد بوده است.
 
کد مطلب : ۲۰۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما