۰
۱

شرکت فایزر بالاخره شاخ سرطان پروستات را شکست

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۷۱
شرکت فایزر بالاخره شاخ سرطان پروستات را شکست
سالم خبر: مطالعات شرکت فایزر امریکا در زمینه تولید داروی جدید برای مبارزه با سرطان پروستات بالاخره به بار نشست.

با توجه به اینکه سرطان پروستات در عصر حاضر به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردان در کشورهای مختلف تبدیل شده و به عنوان یک بیماری مهلک ، مردان بسیاری را به به کام مرگ کشانده است این دارو می تواند دریچه ی امیدی برای درمان این دست از بیماران باشد.

به گزارش رویترز به نقل از شرکت فایزر استفاده از داروی xtandi در مراحل اولیه  بیماری سرطان پروستات  در کنار هورمون درمانی  می تواند روند گسترش بیماری و مرگ را در ۷۱ درصد  موارد بسیار کند بکند. شرکت  فایزر به همراه شرکت داروسازی استلاس فارما  که در پروژه ای مشترک در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند، از این داروی تازه به عنوان موفقیتی بزرگ در صنعت داروی دنیا نام بردند و تاکید کردند که عرضه انبوه آن مزایای مالی زیادی برای این شرکت ها به همراه دارد.

براساس این گزارش، سرعت گسترش بیماری روی  حدود ۳۰ درصد بیمارانی که نتیجه مثبتی پس از استفاده از این دارو دریافت نکرده‌اند، بسیار کند خواهد بود. مطالعات نشان می دهد ۳۶.۶ ماه طول می کشد تا بیماری  افرادی که از این دارو استفاده می کنند به دیگر نقاط بدن آنها منتقل شود در حالیکه تنها  با استفاده از هورمون درمانی انتقال این بیماری به دیگر بخش های بدن ۱۴.۷ ماه به طول می انجامد.این به معنای دو سال عمر بیشتر برای بیمارانی است که  به گفته شرکت فایزر،دارو موجب از بین رفتن بیماری آنها نمی شود.

علاوه بر این داروی تولید شده توسط فایزر،داروی دیگری با نام zytiga هم توسط شرکت جانسون و جانسون برای  بیماران دارای سرطان پروستات پیشرفته تولید شده است ولی کارایی داروی تولید شده توسط فایزر بیش از این دارو ارزیابی شده است .

مدیر اجرایی این طرح در شرکت فایزر در مورد این دارو به رویترز گفت:فرصت های درمانی برای بیماران سرطانی با استفاده از این دارو بیشتر از داروهای دیگر است و البته به دلیل طولانی تر بودن دوره درمان با این دارو، درآمد بیشتری برای شرکت های تولید کننده به همراه خواهد داشت.
آلبرت بورلا، پژوهشگر اصلی این مرکز با اشاربه شیوع بیماری پروستات در دنیا گفت:سرطان پروستات دومین سرطان رایج بین مردان در دنیا
است . در امریکا سالانه ۱۶۴ هزار نفر به بیکاری مبتلا می شوند و به همین دلیل یافتن راهی برای درمان این بیماری برای این جمعیت عظیم  اهمیت زیادی دارد.

وی در مورد عوارض جانبی استفاده از این دارو گفت:اصلی‌ترین عوارض جانبی این بیماری، ایجاد بیماریهای قلبی و عروقی به خصوص بروز حمله‌های قلبی است.۵ درصد از بیمارانی که از داروی تولید شده توسط فایزررا استفاده می‌کنند این بحران را تجربه می کنند در حالی که ۳ درصد از بیمارانی که از هورمون درمانی استفاده می کنند دچار حمله های قلبی می شوند.در حالت کلی و با در نظر گرفتن عوارض جانبی دیگری که شیوع کمتری دارد می توان گفت، تنها حدود ۹ درصد از بیماران استفاده کننده از داروی    xtandi  به دلیل عوارض جانبی این دارو امکان ادامه استفاده از آن را ندارند همانطور که ۶ درصد از بیماران استفاده کننده از هورمون درمانی این وضعیت را تجربه می کنند.
 
عرضه انبوه این دارو می تواند گام بزرگی در زمینه  درمان بیماری سرطان پروستات  در دنیا یا به تاخیر انداختن توسعه این بیماری و در نهایت مرگ بیماران باشد و این خبر خوبی برای جهان است.
 
کد مطلب : ۱۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تشكر