۰

دوره آخر زمان در سیرالئون؛ ماده مخدر جدید با طعم استخوان انسان

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۶۵۳۶
دوره آخر زمان در سیرالئون؛ ماده مخدر جدید با طعم استخوان انسان
سالم‌خبر: دولت سیرالئون در رابطه با یک ماده مخدر کوش با طعم استخوان انسان و حواشی که برای این کشور به وجود آورده است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش رویترز در پی درخواست‌های پلیس از «جولیوس ماادا بیو» رییس جمهوری سیرالئون، او در رابطه با استفاده از یک ماده مخدر مصنوعی و ارزان و البته گاه کشنده معروف به کوش، وضعیت اضطراری ملی در مورد سوء مصرف مواد اعلام کرد.

به گفته دولت، ترکیب بسیار اعتیادآور ماری
جوانا، تنتانیل و ترامادول از زمانی که حدود چهار سال پیش در سیرالئون ظاهر شد، باعث صدها مرگ و آسیب روانی تعداد زیادی از کاربران شده است. آمار رسمی در مورد تعداد دقیق کشته شدگان وجود ندارد.

رییس جمهوری سیرالئون در یک سخنرانی تلویزونی گفت: یک کارگروه ملی در مورد سوء مصرف مواد، شامل تمام بخش های جامعه و تحت نظارت یک تیم مشاور رئیس جمهوری برای اجرای یک استراتژی پنج مرحله ای تشکیل خواهد شد.

یکی از مواد تشکیل دهنده این ماده
مخدر استخوان انسان است. تصاویری از هجوم معتادان به قبرستان‌ها برای کندن قبور و پیدا کردن استخوان مردگان در این کشور فقیر آفریقایی منتشر شده که به همین خاطر پلیس تدابیر امنیتی شدیدی را در گورستان‌ها دنبال کرده است.

قیمت پایین کوش آن را برای جوانان سرخورده و بیکار در سیرالئون، جایی که حدود یک چهارم جمعیت آن در فقر زندگی می کنند، در دسترس قرار داده است. این دارو همچنین در کشور همسایه -لیبریا- هم یافت می شود./شفقنا
کد مطلب : ۱۶۵۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما