۰

کشف بیش از ۵ میلیارد ریال دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در شیراز

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۷
کد مطلب : ۱۶۴۶۲
کشف بیش از ۵ میلیارد ریال دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در شیراز

سالم خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از پنج میلیارد ریال دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در شیراز خبر داد.

به گزارش سالم خبر، محمدجواد راعی، گفت: پس از شناسایی و رصد بازرسان دانشگاه در شبکه های اجتماعی و دریافت مجوز از دستگاه قضایی، با همکاری نیروی انتظامی، ۲۵۰ قلم از انواع دارو و لوازم بهداشتی کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه کوچکترین واحد بسته بندی قابل عرضه، فروش یا مصرف از هر فراورده، باید شناسه گذاری اختصاصی داشته باشد، افزود: تمامی کالاهای سلامت محور بر اساس کدهایی که بر روی بسته بندی به عنوان بر چسب اصالت کالا درج شده است، در سایت ttac.ir وجود دارد و هموطنان می‌توانند از طریق این سایت اصالت کالا را استعلام کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی دیگر از روش های استعلام اصالت و سلامت یک محصول را استفاده از سامانه پیامکی استعلام برچسب اصالت عنوان کرد و افزود: سامانه پیامکی برچسب اصالت به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون نیاز به اتصال اینترنت، اصالت کالای مورد نظر خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تنها سامانه پیامکی مورد اطمینان برای استعلام اصالت کالا، سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ است، اظهار کرد: برای آگاهی از اصالت و کیفیت کالا، حتما باید به شماره سامانه پیامکی درج شده روی آن دقت کنید و هر شماره ای غیر از ۲۰۰۰۸۸۲۲ روی محصول درج شده بود، باید متوجه شوید که محصول تقلبی است.

معاون دانشگاه ضمن درخواست از فعالان این حوزه در خصوص تبعیت از قانون زنجیره تامین کالاهای سلامت محور، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.
کد مطلب : ۱۶۴۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما