۰
۱
ظهور یک "ایسم" خطرناک غیربهداشتی!

خیز تجویزکنندگان روغن بنفشه و عنبرنسا برای ورود به مجلس

تاریخ انتشار :
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۶۳۶۶
خیز تجویزکنندگان روغن بنفشه و عنبرنسا برای ورود به مجلس
سالم‌خبر: سقوط 200 پله‌ای رتبه دانشگاه‌های معتبر پزشکی کشور در آخرین رتبه‌بندی جهانی در حالیست که این روزها طیفی شناخته‌ شده به فعالان شبه علم و خرافات در ذیل طب سنتی این روزها با تشکیل ائتلاف طب ایرانی اسلامی برای ورود به مجلس و دستیابی به تصمیم‌سازی‌ها و قانون‌گذاری در بخش بهداشت و درمان خیز برداشته‌اند.

چهره‌‎های شاخص این اتئلاف از منع‌شدگان به طبابت هستند که با دخالت در طب و علم پزشکی، برخی بیماران به ویژه مبتلایان به سرطان را از درمان، محروم و راهی دیار باقی کردند و بالاخره وزارت بهداشت را با چنین وقایعی به این نتیجه رساندند که باید این افراد از ارائه هرگونه خدمت محروم کنند. مابقی اعضای این ائتلاف نیز بازماندگان از ائتلاف‌ها و لیست‌های سیاسی هستند که هیچ گروهی حاضر به مشارکت آنان در حزب یا ائتلاف خود در انتخابات نشده است.

این ائتلاف مدعی در دارو و درمان در حالی متعصبانه بر روایات طبی خود اصرار می‌ورزند که بسیاری از پژوهشگران قرآن به صراحت اذعان می‌دارند که «طب اسلامی» نداریم و کاری که مدعیان طب اسلامی انجام می‌دهند نسبت ناروایی به اهل بیت است که خیلی هم جسارت و جرأت می‌خواهد.

بی‌گمان و بی‌شمار! نخبگان، متخصصان و انجمن‌های مختلف پزشکی و داروسازی با نامه، بیانیه و اطلاعیه‌های مختلف از رشد کلونی‌های خودمختار طب اسلامی و عواقب دخالت آنان در امر دارو و درمان خواستار توقف و رشد آنها شدند اما وزارت بهداشت با سکوت و سهل‌گیری بر آنان نه تنها نتوانست این شاخه را از بدنه بهداشت و سلامت محدود یا حذف کند که در بحرانی ترین شرایط کشور در دوره کرونا آنها همچنان بر طبل اشاعه تفکر ضد واکسن خود کوبیدند و بر اعجاز روغن بنفشه و عنبرنسا اصرار ورزیدند.

و نتیجه آن شد که امروز یکی از اعضای پرحاشیه و پرسروصدای این ائتلاف در سخنرانی انتخاباتی خود از وزارت بهداشت به عنوان یکی از تاریکخانه‌های کشور نام برده و عنوان می کند که در عمل روی وزارت بهداشت هیچ گونه نظارتی نیست و هرکاری می خواهند می کنند و او شخصا این مساله را پیگیری خواهد کرد و نسخه‌ی وزارت بهداشت را خواهد پیچید.

بارها شاخص‌های مطلوب بهداشت و درمان و صنعت داروسازی کشور را از زبان بغض‌آلود نخبگان و متخصصان دلسوز در این عرصه را که به دلیل حکمرانی نامطلوب و سیاست های غلط به تحلیل رفته است شنیده‌ایم. حال سقوط رتبه دانشگاه‌های مطرح کشور به ویژه علوم پزشکی را نیز باید در کنار آنها قرار دهیم که دستاورد ده‌ها سال تلاش نخبگان نامدار ایران طی چند سال اخیر را امانت‌داری نکرده ایم و از دست داده‌ایم.

حال نهاد اصلی بهداشت و درمان باید پیش بینی کند و گردن بگیرد که با جای گرفتن هریک از اعضای این ائتلاف در مجلس که رغبت بی انتهایی نیز در جلوس در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برهم زدن بساط تاریکخانه‌ای که آنان خود بر وزارت بهداشت نام گذاشته اند چه تصوری از آینده نظام سلامت کشور متصور هستند.

آیا وزیر بهداشت باز هم از هر تریبونی می‌تواند ادعا کند که ما از نظر داشته‌ها اولین هستیم؟!
 
کد مطلب : ۱۶۳۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما

زمان
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که این طیف رای نیاورد یعنی یک لحظه هم نمی شد فکر کنی که این افراد نماینده مجلس بشوند