۰

دو میلیون وارفارین هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۱۶۱۶۷
دو میلیون وارفارین هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود
سالم‌خبر: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: دو میلیون عدد وارفارین هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که طی یک ماه آینده هشت میلیون عدد وارفارین توزیع می‌شود.
 
سید سجاد اسماعیلی درباره وضعیت تأمین داروی "وارفارین" اظهار کرد: به صورت کلی مصرف وارفارین به دلیل تولید داروهای ضدانعقاد دیگر در کشور کاهش یافته و به حدود سه تا چهار میلیون عدد در ماه رسیده است.

وی افزود: در آذرماه سه میلیون عدد داروی وارفارین در سراسر کشور توزیع شده است؛ در زمان حاضر نیز شش میلیون عدد دیگر از گمرک ترخیص و مراحل کیفی آن طی شده است و در استان‌های مختلف در حال توزیع است. 
 
اسماعیلی ادامه داد: دو میلیون عدد وارفارین دیگر نیز هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که طی یک ماه آینده هشت میلیون عدد وارفارین توزیع می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که واردات داروی وارفارین به تدریج در حال انجام خواهد بود تا نیاز مردم مرتفع شود؛ ابراز امیدواری کرد که تا سه هفته آینده وضعیت تأمین دارو پایدار شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤالی مبنی بر تولید داخلی داروی وارفارین تصریح کرد: وارفارین فعلاً تولید داخلی ندارد و واردات آن انجام می‌شود اما اگر تولیدکننده‌ای درخواست تولید آن را به سازمان غذا و دارو ارائه کند، سازمان پرونده آن را بررسی و پس از تأیید مجوز آن را صادر می‌کند./تسنیم
کد مطلب : ۱۶۱۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما