۰

1200 شرکت دانش بنیان در بخش سلامت فعال هستند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۵۹۲
1200 شرکت دانش بنیان در بخش سلامت فعال هستند
سالم خبر : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که از مجموع 3500 شرکت دانش بنیان در کشور 1200 شرکت در بخش سلامت فعال هستند، گفت: بروکراسی و کمبود بودجه دو مانع اصلی در برابر این شرکت ها هستند.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا ، دکتر رضا ملک زاده روزچهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران فناوری و روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 458 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در 60 مرکز رشد دانشگاهی مستقر هستند که پس از فعالیت و خروج از دانشگاه، اقدام به تولید فن آوری خواهند کرد.

وی همچنین در مورد محصولات شرکت های دانش بنیان گفت: این شرکت ها تاکنون چهارهزار محصول تولید کرده اند که دوهزار و 800 محصول وارد بازار شده و یک هزار و 200 محصول نیز در شرف ورود به بازار هستند.

وی به صدور محصولات شرکت های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: 73 محصول از 52 شرکت دانش بنیان به خارج از کشور صادر شده است.

ملک زاده همچنین با تاکید بر رفع موانع پیش روی فعالیت شرکت های دانش بنیان، گفت : باید راه را برای فعالیت آنها فراهم کنیم تا این شرکت ها به دنبال تجاری سازی باشند.
کد مطلب : ۱۵۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما