۰

فروش داروهای سقط جنین، علت توقف فعالیت دو پلتفرم آنلاین فروش دارو

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۱۵۸۷۵
فروش داروهای سقط جنین، علت توقف فعالیت دو پلتفرم آنلاین فروش دارو
سالم‌خبر: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت پلتفرم‌های آنلاین فروش دارو به هیچ عنوان مورد تأیید نیست و از نظر وزارت بهداشت این موارد غیرقانونی و تخلف است.

سید سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک برنامه تلویزیونی درباره توزیع داروها در پلت‌فرم‌های برخط اظهار کرد: فعالیت پلت‌فرم‌های آن‌لاین فروش دارو به هیچ عنوان مورد تأیید نیست و از نظر وزارت بهداشت این موارد غیرقانونی و تخلف است و هر گزارشی که وزارت بهداشت از فعالیت پلت‌فرم‌های فروش دارو دریافت کند، به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد.

برخورد قضایی با دو پلت‌فرم متخلف
وی با بیان این‌که با دو پلت‌فرم به‌علت فروش داروهای سقط جنین و داروهای دارای عوارض توسط دستگاه قضائی برخورد صورت گرفته است، افزود:‌ در بحث توزیع دارو نباید از دسترسی راحت مصرف‌کننده غافل بمانیم اما توزیع دارو در این پلت‌فرم‌ها الزامات و پیوست‌هایی دارد تا این
کالاها به‌صورت ایمن به دست مصرف‌کننده برسند.

اسماعیلی ادامه داد: سازمان غذا و دارو از یک سال و نیم گذشته به‌دنبال این بود که توزیع دارو در پلت‌فرم‌ها را با مجوز این سازمان انجام دهد و در همین راستا توزیع غیرحضوری دارو به‌صورت آزمایشی برای برخی بیماران خاص در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این فرآیند که طی این مدت پایش شده است خطاها و چالش‌ها احصا می‌شود و منجر به تدوین آیین‌نامه‌ای خواهد شد که بتوانیم تحت نظارت سازمان غذا و دارو در بستر حاکمیتی خدمت عرضه اینترنتی دارو را به مردم ارائه کنیم.

تدوین آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو تا پایان سال جاری
وی بیان کرد: اداره‌کل فناوری اطلاعات و اداره‌کل امور دارو و مواد تحت کنترل در این موضوع دخیل هستند و امیدواریم تا پایان امسال با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو در سراسر کشور ابلاغ شود تا وضعیت توزیع دارو ساماندهی شود.
کد مطلب : ۱۵۸۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما