۰
محمد منفرد، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران:

داروخانه‌ها قربانی سیاست‌های غلط دولت شده‌اند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۵۶۱۹
داروخانه‌ها قربانی سیاست‌های غلط دولت شده‌اند
سالم‌خبر: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: داروخانه‌ها پس از اجرای طرح دارویاری در باتلاق افتادند و حال با اظهارات رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر تغییر مسیر واریز یارانه دارو از حساب بیمه ها به داروخانه‌ها، داروخانه‌ها به باتلاقی دیگر گرفتار خواهند شد.

محمد منفرد با بیان
اینکه داروخانه‌ها قربانی سیاست‌های غلط دولت شده‌اند، افزود: در عین حال هر کمبود و تخطی مانند کمبود شیرخشک نیز برای داروخانه‌ها مشکل ایجاد شده و توپ این کمبود را به زمین داروخانه‌ها انداخته‌اند.

وی با انتقاد از روند عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها، گفت: حاشیه سود پایین شیرخشک باید
خرج هزینه‌های ثبت در سامانه‌ای شود که سازمان غذا و دارو، داروخانه‌ها را ملزم کرده است که انجام بدهند چرا آن زمان که شیرخشک ۱۱۰ میلیون قوطی تولید می‌شد چنین طرحی اجرا نشد، دیر جنبیدید برادر من! تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری پشت درهای بسته سازمان غذا و دارو چنین تبعاتی را نیز در پی دارد.

منفرد
افزود: دو انجمن ما را متهم به قاچاق شیر خشک کردند که یا باید سازمان غذا و دارو عذرخواهی کند یا اثبات کند.

وی، افزود: ما پتانسیل تولید ۱۱۰ میلیون قوطی شیرخشک در کشور را داریم که در حد ۶۰ میلیون قوطی تولید می‌شود، در حال حاضر دو کارخانه تولید شیرخشک تعطیل شده و سومی هم در آستانه تعطیلی است و از
همین رو تنها ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک تحویل می‌دهیم.

منفرد با گلایه از اینکه می‌خواهند داروخانه‌ها را در ماجرای کمبود شیرخشک مقصر جلوه بدهند، گفت: تحویل ۳ قوطی شیرخشک به هر داروخانه، جای قاچاق باقی نمی‌گذارد که می‌گویند داروخانه‌ها، شیرخشک را قاچاق می‌کنند.


 
کد مطلب : ۱۵۶۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما