۰

سازمان غذا و دارو برای توزیع شیرخشک هر روز یک تصمیم جدید می‌گیرد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۱۵۶۰۸
سازمان غذا و دارو برای توزیع شیرخشک هر روز یک تصمیم جدید می‌گیرد
سالم‌خبر: مدیر یک شرکت تولیدکننده شیرخشک، گفت: سازمان غذا و دارو به یکباره و بدون اطلاع قبلی جلوی توزیع شیرخشک توسط پخش استانی شرکت را گرفته است که این امر به کمبود شیرخشک در تهران و البرز دامن می‌زند.

کمبود شیرخشک یکی از مهم‌ترین خبرهای حوزه سلامت در یک ماه گذشته بوده است؛ تولیدکنندگان می‌گویند عدم تأمین به موقع ارز دولتی برای واردات مواد اولیه شیرخشک، یکی از علل اصلی کمبود این محصول در داروخانه‌هاست؛ کارشناسان نیز می‌گویند که تخصیص ارز دولتی به
تولیدکنندگان و پایین بودن قیمت این محصول، باعث ایجاد پدیده قاچاق معکوس شیرخشک به کشورهای همسایه شده است.

سازمان غذا و دارو از 20 مهرماه سال جاری تصمیم گرفت که در راستای مقابله با قاچاق معکوس شیرخشک،‌ عرضه شیرخشک رگولار (عادی) به نوزادان را بر اساس کد ملی هر نوزاد و با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه تی‌تک (سامانه رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور) سازمان غذا و دارو انجام دهد تا مشکل کمبود شیرخشک تا حدودی مرتفع شود.

با این وجود برخی تولیدکنندگان می‌گویند
تغییر تصمیمات سازمان غذا و دارو در روند توزیع شیرخشک نیز به کمبود این محصول در بازار دامن زده است.

براساس نامه‌ای که از سوی یکی از تولیدکنندگان شیرخشک در اختیار تسنیم قرار گرفته است؛ سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی و مکمل سازمان غذا و دارو طی تصمیمی جدید اقدام به توقف توزیع شیرخشک توسط قسمت پخش این شرکت تولیدکننده کرده و اعلام کرده است که از این پس، توزیع شیرخشک‌ها صرفاً از مسیر شرکت‌های پخش سراسری ممکن خواهد بود.

در این نامه آمده است:
"در
خصوص توزیع شیرخشک به اطلاع می‌رساند توزیع کلیه فراورده‌های تحت نظارت این اداره کل اعم از شیرخشک‌های رگولار، رژیمی و غذای ویژه صرفاً از طریق شرکت‌های پخش سراسری دارای مجوز و با رعایت کامل ضوابط و مقررات مجاز می‌باشد. بدیهی است در صورت ارائه مجوز فعالیت پخش سراسری توسط آن شرکت درخواست صدور موافقت‌نامه توزیع توسط این اداره کل بررسی خواهد شد. بدیهی است در حال حاضر توزیع فراورده‌های شیرخشک و غذای ویژه توسط آن شرکت مجاز نمی‌باشد."/تسنیم
کد مطلب : ۱۵۶۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما