۰

۸۵ درصد ناباروری‌ها قابل درمان است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۴۴۴۵
۸۵ درصد ناباروری‌ها قابل درمان است
سالم خبر:معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه همه تکالیف خود را در راستای قانون جوانی جمعیت با ایجاد ۱۰۳ مرکز ناباروری سطح سه، ۴۰ مرکز ناباروری سطح ۲ و سایر اقدامات انجام داده است.

به گزارش سالم خبر، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، افزود: ۸۵ درصد ناباروری‌ها در مراحل درمان‌های ابتدایی قابل انجام است.

اکنون خدمات دارو و درمان زوجین نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است همچنین خدمات بستری ۹۰ درصد و سرپایی ۷۰ درصد زوجین نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و افراد نابارور نشان دار شده‌اند و با مراجعه به مراکز درمانی شناسایی می‌شوند.

زایمان بی درد در مراکز درمانی شروع شده و باید ترس از زایمان با آموزشهای لازم در مادران باردار کاهش یابد

رصد دوران بارداری در سامانه باروری سالم
کریمی از ایجاد سامانه باروری سالم در کشور خبر داد و گفت: از طریق این سامانه وقتی جنینی تشکیل می شود، مراحل ۹ ماهگی رصد شده و خدمات مطلوب به مادر باردار ارائه می‌شود.

دستورالعمل باروری سالم در حال نهایی شدن است و معاونت درمان با همکاری بیمه ها، وظایف قانونی خود را در راستای جوانی جمعیت انجام داده است.

۵۶ درصد زایمان‌ها سزارین است
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت زایمان طبیعی مطلوب نیست و ۵۶ درصد زایمانها در کشور سزارین است در حالیکه دنیا پایین تر از این آمار است، باید به سمت زایمان طبیعی برویم و گسترش دهیم، اطلاع رسانی به مادران باردار در راستای انجام سزارین طبیعی مهم است، زایمان بی درد در مراکز درمانی شروع شده و باید ترس از زایمان با آموزشهای لازم در مادران باردار کاهش یابد.

 صابر جباری نیز در این راستا افزود: سیاست داشتن یک یا ۲ فرزند در جامعه تغییر یافته و روند تولد فرزندان سوم به بعد افزایشی بوده است.

وی با اشاره به کاهش موالید ۳/۷ درصدی در کشور، اظهار داشت: خراسان رضوی، اصفهان و تهران دارای بیشترین کاهش موالید بودند اما در عین حال روند الگوی فرزندان بیشتر در خانواده رو به تغییر و افزایش است.

جباری تصریح کرد: مرکز جوانی جمعیت در وزارت بهداشت در زمینه مراقبتی، آموزشی و مشاوره خدمات ارائه می دهد و تسهیل ازدواج موفق و پایدار باروری سالم و ترویج زایمان طبیعی، تشخیص زودهنگام ناباروری و درمان به موقع و غیره از برنامه های مهم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما در سال گذشته رقم خورد، ادغام طب ایرانی در نظام شبکه بود که این اقدام در ۱۵ دانشگاه انجام شد.

جباری تصریح کرد: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳.۷ درصد تهران خراسان رضوی و اصفهان کاهش موالید داشتیم. البته الگوهای باروری تغییر کرده و در تولد فرزندان سوم رو به افزایش است.
کد مطلب : ۱۴۴۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما