۰

قرص کرونای چینی بهتر از پاکسلووید فایزر عمل می‌کند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۳۷۰۸
قرص کرونای چینی بهتر از پاکسلووید فایزر عمل می‌کند
سالم خبر: نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قرص کرونای چینی در زمینه درمان بیماری کووید-۱۹ از پاکسلووید فایزر بهتر عمل می‌کند.

به گزارش سالم خبر، قرص کرونای چینی که VV116 نام دارد، در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارد. این دارو بسیار شبیه داروی اولیه کرونا به نام رمدسیور است که در موج‌های اولیه ابتلا به کرونا با قیمت بسیار بالا در بازار به فروش می‌رسید. قرص کرونای چینی در زمینه از بین بردن تاثیر ویروس کرونا امتیاز تقریباً بالاتری از قرص کرونا فایزر به دست آورده است.

گروهی از محققان چینی به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری داروی جدید بر بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش، بیش از ۳۸۰ نفر دارو را مصرف کردند، گروه مشابه دیگر نیز داروی پاکسلووید را به اندازه مشابه دریافت کردند. هر دو گروه در یک دوره پنج روزه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده بر قرص کرونای چینی نشان می‌دهد که این دارو به اندازه قرص پاکسلووید شرکت فایزر در مهار بیماری خفیف تا متوسط بیماران پرخطر تاثیرگذار است، اما عوارض جانبی کمتری نسبت به آن دارد. تقریباً ۶۷ درصد بیمارانی که قرص آزمایشی VV116 را دریافت کرده بودند، دچار عوارض جانبی شدند، در حالی که ۷۷ درصد افرادی که قرص پاکسلووید را مصرف کردند عوارض جانبی را گزارش کردند.

تقریباً ۲۶ درصد افرادی که پاکسلووید را مصرف کردند، اعلام کردند که این دارو باعث تغییر حس چشایی آن‌ها شده است. در مقابل، فقط چهار درصد افرادی که VV116 را دریافت کردند این مشکل را تجربه کردند. به گفته پژوهشگران، زمان بهبودی برای افرادی که داروی VV116 را دریافت کرده بودند، چهار روز و برای افرادی که پاکسلووید مصرف کرده بودند پنج روز بود. همچنین، پس از گذشت چهار هفته تقریباً ۹۸ درصد همه شرکت‌کنندگان بهبود پیدا کردند و هیچ فردی به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشد.

نتایج این مطالعه در مجله Medicine منتشر شده است.
کد مطلب : ۱۳۷۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما