۰
وزیر بهداشت:

قرنطینه هوشمند برای مسافران اجرا می‌شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۳۶۹۹
قرنطینه هوشمند برای مسافران اجرا می‌شود
سالم خبر: وزیر بهداشت گفت: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه مردم نیست و به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده‌ایم که در هواپیما و اتوبوس و قطار و فضاهای بسته، مسافران حتماً از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سالم خبر، بهرام عین‌اللهی امروز وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در دو هفته گذشته سویه‌های اومیکرون شامل BQ1 و BQ1.1 در کشور وجود دارند که سرعت انتشار بالایی دارند و برای پیشگیری بهترین راه این است که افرادی که 6 ماه از آخرین دوز واکسن شان گذشته حتما نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند و در فضای بسته نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضرورت دارد.

وی افزود:‌ به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده‌ایم که در هواپیما و اتوبوس و قطار و فضاهای بسته، مسافران حتماً از ماسک استفاده کنند.

وزیر بهداشت گفت: همه انواع پلتفرم‌های واکسن را در کشور داریم و هر 6 نوع پلتفرم در کشور تولید می‌شود و نزدیک به 50 میلیون دوز واکسن ذخیره در کشور داریم.

عین‌اللهی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مسافرت‌های نوروزی محدود خواهد شد؟ تصریح کرد: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه مردم نبوده و نیست و از سیستم قرنطینه هوشمند استفاده می‌کنیم که طبق آن، فروش بلیت به افرادی که واکسن نزده‌اند محدود و ممنوع می‌شود.
کد مطلب : ۱۳۶۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما