۰
بهادر صیدمحمدیان، رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو:

تولید۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای اولین بار در کشور

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۳۶۴۵
تولید۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای اولین بار در کشور
سالم‌خبر: رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو از تولید۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پروانه ساخت این فراورده ها صادر شده است و به زودی به تولید انبوه می رسد.

بهادر صیدمحمدیان، افزود: به دنبال این فراخوان پس از تولید چندین فرآورده (از جمله ۴ شیرخشک رژیمی و ۹۱ غذای ویژه)، خوشبختانه این بار یکی از شرکت های تولیدکننده موفق به تولید ۳ اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک
(L-VALINE ۱۰۰۰ و L-GLYCINE ۱۰۰۰ و  L-ISOLEUCINE ۱۰۰۰)  و اخذ تاییدیه اداره‌کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی شد.

وی افزود: پروانه ساخت اسیدهای آمینه بیماران متابولیک صادر شده و این فرآورده ها به مرحله تولید رسیده اند و با همکاری مراکز درمانی و انجمن های علمی – تخصصی مربوطه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است و بزودی به تولید انبوه می رسد.

صیدمحمدیان خاطرنشان کرد: به طور کلی اسیدهای آمینه تک دوز با
فرمولاسیونی بر پایه کربوهیدرات برای مدیریت رژیم غذایی بیماران دچار اختلالات مادرزادی در متابولیسم پروتئین کاربرد دارد.

رئیس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه براساس ضوابط و دستورالعمل های معتبر داخلی و بین المللی صادر می شود، گفت: قطعا با نظارت های سازمان غذا و دارو، فراورده های تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

صیدمحمدیان
با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر با همت کارشناس امور ثبت اداره نظارت و ارزیابی و ثبت غذاهای ویژه، فرآورده های ویژه متابولیک و شیرخشک های رژیمی، هیچ پرونده در صف بررسی وجود ندارد و امور این اداره کاملا بروز است و همچنین تمامی درخواست های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.
کد مطلب : ۱۳۶۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما