۰
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت:

آنتی بیوتیک و سرم امسال به اندازه کافی تولید شده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۳۵۷۷
آنتی بیوتیک و سرم امسال به اندازه کافی تولید شده است
سالم خبر: وزیر بهداشت گفت:امسال ۱۲۰ تن آنتی بیوتیک وارد کردیم و مراکز تولید داروی ما ۳ شیفت برای رفع کمبود‌ها در حال فعالیت هستند.

به گزارش سالم خبر، ششمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت ظهر امروز  یکشنبه ۲۷ آذر در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در ارتباط با کمبود آنتی بیوتیک و سرم در سطح داروخانه های کشور و سهمیه بندی های این اقلام اظهار کرد:تا به امروز به اندازه ۴ سال گذشته در سال کنونی تولید آنتی بیوتیک داشتیم. اما به دلیل آن که آنفولانزای زود رس در کشورمان ایجاد شد مصرف انتی بیوتیک در کشور بالا رفت.

او افزود: در بسیاری از کشور‌ها مانند کانادا و چپن نیز این کمبود وجود دارد، اما ما به هر حال وظیفه خود می‌دانیم که این مشکل را حل کنیم.

او گفت:در این مدت تنها ‌۱۲۰ تن آنتی بیوتیک وارد کردیم و مراکز تولید داروی ما ۳ شیفت برای رفع کمبود ها در حال فعالیت هستند و  اکنون در ارتباط با آنتی بیوتیک و سرم به اندازه کافی تولید انجام گرفته است.

عین اللهی گفت: به هر حال در داروخانه‌ها اقلام بسیاری دارو وجود دارد و به هر حال ممکن است بعضی اوقات در برخی از اقلام دارویی کمبود باشد، اما با وجود پیگیری‌ها و سیستم‌های هوشمندی که داریم علی رغم تحریم‌هایی که برای کشور ما و برای نقل و انتقال پول برای خرید دارو وجود دارد فعالیت خود را ادامه می‌دهیم تا کمبود و مشکلی نداشته باشم.
کد مطلب : ۱۳۵۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما