۰
یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

مسئولین نسبت به رفع کمبود دارو در جامعه تدبیر اساسی کنند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۳۴۳۱
مسئولین نسبت به رفع کمبود دارو در جامعه تدبیر اساسی کنند
سالم خبر: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین باید نسبت به رفع کمبود دارو در جامعه تدبیر اساسی کنند و مردم  نیز همکاری داشته باشند.

به گزارش سالم خبر، یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمبود دارو مربوط به کل کشور است و تنها مختص به لرستان نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت، هشدارهای لازم را به وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بانک مرکزی داد که حتما مواد اولیه شرکت‌های تولیدکننده دارویی را تامین کنند، افزود: عواما متعددی دست به دست هم داد تا در مجموع  شاهد کمبود دارو در سطح جامعه باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین ۵۰ هزار شربت آنتی‌بیوتیک در مقابل دو میلیون جمعیت لرستان، گفت: این میزان داروی وارد شده به استان با وجود تعداد داروخانه‌ها و تعداد بیماران قابل قبول نیست.

ابراهیمی عنوان کرد: مسئولین باید نسبت به کمبود دارو در جامعه تدبیر اساسی کنند و مردم  نیز همکاری داشته باشند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین پزشکان تنها در مواقع ضروری دارو برای بیماران تجویز کنند و به مردم استرس وارد نکنند.

وی بیان کرد: در لرستان مانند سایر استان‌های کشور به لحاظ تامین دارو وضعیت حادی نداشتیم و با وجود شرکت‌های پخش دارو و سها، شرایط در لرستان بسیار حاد نبود.

ابراهیمی اظهار کرد: این پروسه‌ای است که در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی روزانه رصد و پیگیری می‌شود تا مشکل حادی اتفاق نیفتد.

 
کد مطلب : ۱۳۴۳۱
نام شما

آدرس ايميل شما