۰
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

عدم نظارت وزارت بهداشت بر انبارها باعث کمبود دارو شده است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۳۲۱۱
عدم نظارت وزارت بهداشت بر انبارها باعث کمبود دارو شده است
سالم خبر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده دارو تمایل دارند که صبر کنند و محصولات خود را بعد از افزایش قیمت دارو به فروش برسانند، گفت:‌ داروها به دلیل عدم نظارت وزارت بهداشت بر انبارها کمیاب شدند.

به گزارش سالم خبر، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بروز کمبودهای دارویی در سطح کشور اظهار کرد:‌ در چند ماه گذشته با اجرای طرح دارویار امیدوار بودیم که مشکلات تولید و واردات دارو تا حد زیادی رفع شود اما بعد از چند وقت کمبودهای دارویی آغاز شد.

وی افزود‌: متأسفانه بسیاری از داروها که قبل از اجرای طرح دارویار کمیاب نبودند الان دچار کمبود شده‌اند؛ برای مثال شربت‌های آنتی‌بیوتیک کودکان در داروخانه‌ها نایاب شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه زمزمه‌های افزایش قیمت این داروها نیز به گوش می‌رسد؛ برخی شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده دارو تمایل دارند که صبر کنند و محصولات خود را بعد از افزایش قیمت دارو به فروش برسانند و به همین دلیل شاهد دپوی دارو در برخی از انبارهای این شرکت‌ها هستیم که این مشکل در سایه نبود نظارت کافی بر زنجیره تأمین و توزیع دارو ایجاد شده است.

این داروساز گفت:‌ وزارت بهداشت روی انبار کارخانه‌ها و شرکت‌های توزیع‌کننده دارو نظارت کافی ندارد و یکی از علل کمیاب شدن دارو همین مسئله است. 

وی با بیان این‌که مشکلات واردات مواد اولیه دارو نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه گزارش مبسوطی درباره وضعیت مواد اولیه دارویی از سوی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه نشده است.
کد مطلب : ۱۳۲۱۱
نام شما

آدرس ايميل شما