۰

تزریق واکسن کووید۱۹ در بارداری برای نوزاد مفید است

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۱۳۰۶۷
تزریق واکسن کووید۱۹ در بارداری برای نوزاد مفید است
سالم خبر: تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان بارداری که مبتلا به کووید۱۹ شده و سپس قبل از زایمان واکسینه می‌شوند، نسبت به سایر مادران احتمال بیشتری دارد که آنتی‌بادی‌های محافظ را به نوزادشان منتقل کنند.

به گزارش سالم خبر به نقل از هلث دی نیوز، نوزادان تا ۶ ماهگی نمی‌توانند واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

در این مطالعه، تیمی از محققان در دانشگاه کالیفرنیا، مادران واکسینه و واکسینه نشده را مورد مطالعه قرار دادند.

در بدو تولد، ۷۸ درصد از نوزادان آن‌ها دارای آنتی‌بادی‌های قابل تشخیص علیه کروناویروس بودند.

این وضعیت شامل همه نوزادانی که از مادران واکسینه شده به دنیا آمده بودند و سه نوزاد از هر چهار نوزادی که مادرانشان واکسینه نشده بودند، بود.

دکتر «مری کامبو»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «چندین مطالعه نشان داده‌اند که مادران با سابقه ابتلاء به کووید در دوران بارداری ممکن است آنتی‌بادی‌هایی را هنگام زایمان به نوزادشان منتقل کنند.»

نتایج نشان داد حتی در ۶ ماهگی، ۵۲ درصد از همه نوزادان در این مطالعه دارای آنتی بادی کووید ۱۹ بودند.

به گفته محققان، نوزادان مادران واکسینه شده در هنگام تولد آنتی بادی بیشتری نسبت به نوزادانی که از مادران واکسینه نشده به دنیا می‌آیند داشتند و آنتی‌بادی‌های قابل تشخیص با گذشت زمان از بین می‌روند.

برای این مطالعه، محققان نمونه خون ۱۴۸ زن و ۱۲۲ نوزاد را در بدو تولد جمع آوری کردند. در شش ماهگی، ۴۵ نمونه دیگر از مادران و ۴۸ نمونه از نوزادان جمع آوری شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که حتی اگر زنان در دوران بارداری مبتلا به کووید ۱۹ شده باشند، واکسیناسیون آنها ممکن است یک راهکار مؤثر برای تقویت آنتی‌بادی‌های آن‌ها و نوزادان شأن باشد.

کامبو در یک بیانیه خبری گفت: «واکسیناسیون پس از ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ و قبل از زایمان قوی‌ترین عامل وجود آنتی‌بادی‌های نوزادان در بدو تولد بود. سطح آنتی بادی نوزادان تا ۶ ماهگی به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و بر اهمیت شروع سری واکسن‌های کووید در همان اوایل ۶ ماهگی تأکید می‌شود.»
کد مطلب : ۱۳۰۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما