۰
علیرضا شه‌پرست، مدیرکل دفتر غذا و داروی وزارت صمت در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

کاهش حقوق گمرکی ماشین‌آلات صنایع دارویی در دست بررسی است

سعید پورعزیزی
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۳۰۰۲
کاهش حقوق گمرکی ماشین‌آلات صنایع دارویی در دست بررسی است
 سالم‌خبر: مدیر کل دفتر غذا و داروی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد: کاهش حقوق گمرکی ماشین‌آلات صنایع دارویی به منظور حل مشکل فرسودگی خطوط تولیدی صنایع دارویی کشور در دست بررسی است و به زودی محقق خواهد شد.

علیرضا شه‌پرست، در گفت‌وگو با سالم خبر در مورد اقدامات انجام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل
مشکل فرسودگی خط تولید صنایع دارویی اظهار کرد: اقداماتی که برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و کمک به تامین تجهیزات و ماشین آلات صنایع دارویی انجام دادیم به دو دسته تقسیم می‌شود. اقدام اول مربوط به ابلاغیه‌ای است که تیرماه صادر شد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذارانی که از وزارت صمت مجوز داشته باشند، به میزانی که تجهیزات
خط تولید بیاورند، سقف اعتباری آنها افزایش پیدا می‌کند. این بخشنامه فعلا تنها در مورد ثبت سفارش ماشین‌آلات و تجهیزات است. این موضوع در مورد همه صنایع ازجمله صنایع دارویی صادق است.

وی در ادامه اضافه کرد: اقدام دوم یک لایحه برای اصلاح بند یک تبصره ۷ قانون  بوده که در دست بررسی است. در این طرح برای کاهش حقوق گمرکی مواد
اولیه و همچنین ماشین‌آلات صنایع دارویی پیگیری‌هایی داریم. مجلس معافیت ارزش افزوده ماشین‌آلات و تجهیزات را برای بودجه سال ۱۴۰۱ حذف کرد، این لایحه به دنبال آن است که این شرایط را به حالت قبل بازگرداند.

مدیر کل دفتر غذا و داروی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد این لایحه توضیح داد: این لایحه در ابتدا دوفوریتی بود
اما خردادماه از حالت دوفوریتی خارج شد. پیگیر بررسی و تصویب این طرح هستیم و در صورتی که این اتفاق بیافتد، می‌تواند در کاهش نیاز به نقدینگی این صنایع بسیار موثر باشد. این لایحه اکنون در مجلس است و منتظر هستیم که در صحن مورد بررسی قرار بگیرد. تولیدکنندگان در این مورد دغدغه نداشته باشند چراکه پیگیر موضوع هستیم.
 
کد مطلب : ۱۳۰۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما