۰
برگی دیگر از نابسامانی بازار مکمل در کشور:

آیا مکمل هیرتامین امریکایی در ایران مجوز دارد؟

تاریخ انتشار :
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۱۲۷۲۴
آیا مکمل هیرتامین امریکایی در ایران مجوز دارد؟
سالم‌خبر: توزیع مکمل‌ امریکایی موی هیرتامین به گفته ی مالک ایرانی تبار و ساکن امریکای این برند غیرقانونی است و به احتمال زیاد مکمل های توزیع شده در کشور تقلبی است.

رونمایی و اعلام رسمی ورود این مکمل به ایران اگرچه با مراسمی بسیار مجلل و پرحاشیه و با حضور بسیاری از هنرمندان و بازیگران کشور برگزار شد اما همان روزها لیلا میلانی صاحب این برند اعلام کرد که هیچگونه امتیازی واگذار نکرده و این محصول هیچگونه نمایندگی در کشور ایران ندارد.
پروانه ی ورود و مجوز فروش این محصول در ایران به گفته ی یکی از بازیگرانی که به استناد آن در مراسم رونمایی حضور یافته است به نام شرکت افق تولید دارو پارس ثبت شده است. مکملی که در مجوز سازمان غذا و دارو صراحتا به امریکایی بودن آن اشاره شده است.
 
توزیع این محصول از سوی شرکت داروپخش صورت می‌گیرد و به گفته ی یک داروخانه‌دار برخی ویزیتورهای این شرکت اعلام کرده اند که در حال حاضر تنها می توانند به داروخانه ها پنج عدد مکمل بفروشند.

هیرتامین یا هیرتأمین؟

نکته قابل توجه دیگر درباره ی این مکمل امریکایی در کشور اینست که برخی فروشندگان این محصول در پاسخ به سوال اصل بودن این محصول اعلام کرده اند که این مکمل هیرتأمین خوانده می شود نه هیرتامین امریکایی. این ادعا در حالیست که این مکمل از نظر شکل ظاهر قوطی و جعبه و رنگ آن با هیرتامین اصل هیچگونه تفاوتی ندارد مگر در رنگ پوکه های کپسول که این تفاوت فاحش است.

تبلیغ گسترده این محصول با استناد به مجوز سازمان غذا و دارو در کشور در حالیست که هنوز مسوولان سازمان غذا و دارو پاسخ و واکنشی نسبت به ابهامات و حاشیه های فروش این مکمل در کشور نداده اند ضمن آنکه باید در انتظار واکنش مسوولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و مهمتر اعضای سندیکای تولید کنندگان مکمل نیز نشست تا دید آنان در قبال کسانی که تولید داخل، صنعت داروسازی کشور و مهم‌تر اعتماد مردم به داروها و مکمل های تولید داخل را به سخره گرفته‌اند، چیست؟
کد مطلب : ۱۲۷۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما