۰
سید موید علویان، رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به رییس‌جمهوری:

جناب رییسی! از کادر درمان عذرخواهی کنید

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۲۴۵۸
جناب رییسی! از کادر درمان عذرخواهی کنید
سالم‌خبر: سخنان اخیر سیدابراهیم رییسی و نقل سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر اینکه چهره‌های بسیجی و جهادی به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران یاد داده اند که در دوره کرونا چگونه باید برای مردم کار کنند، واکنش های انتقادآمیز و منفی بسیاری از سوی جامعه پزشکی را در پی داشته است.

در ویدئویی که از صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی منتشر شده، او می‌گوید:«به رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زنگ زدم، تلفنی خسته نباشید بگویم، به من گفت فلانی! اتفاقی افتاده از خود موضوع کرونا مهمتر چهره‌های بسیجی و جهادی و انقلابی( در ایام‌ کرونا) به بیمارستان‌ها رفته‌اند و به پزشکان و پرستاران
یاد می‌دهند چگونه باید برای مردم کار کرد. من خودم وقتی رفتم کنار خانواده‌های داغدار دیدم طلبه‌های ما هستند و تنها دل خانواده‌ها را حضور آن ها آرام می‌کند.»

این صحبت‌ها با واکنش‌های زیادی مواجه شده است،‌ علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن‌های علمی تخصصی گروه پزشکی، خطاب به رئیس علوم پزشکی گیلان نوشت: «مطالبی که آقای رییس‌جمهوری از قول جنابعالی گفتند متاسفانه باعث وهن جامعه پزشکی و قدرناشناسی جنابعالی نسبت به همکاران جان بر کف بهداشت و درمان و بزرگ کردن افراد غیرمسئول در امور تخصصی است.»

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز در توئیتر دراین‌باره نوشت:«در بحران کرونا،مانند جنگ‌تحمیلی جامعه
پزشکی ‌و پرستاری با جانفشانی و تقدیم شهدای بسیار به وظیفه خود عمل‌ نمود.رئیس دانشگاه‌علوم‌پزشکی‌گیلان با بی‌احترامی شأن و زحمات این جامعه خدوم را ضایع کرد و متاسفانه رئیس‌جمهوری هم با اشتیاق و قدرناشناسانه این موضع را تایید کردند. وا اسفا!»

سیدموید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در یادداشتی خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری خواستار عذرخواهی وی از کادر درمان به دلیل اظهارات اخیرش در گیلان شد.

او نوشت: «همکاران عزیز، سخنان اخیر ریاست محترم جمهوری و فراموشی ایشان در اشاره به اصلی ترین حماسه آفرینان روزهای تلخ بحران – که مورد تایید و اشاره مقام معظم رهبری و تمامی آحاد حاکمیتی و عمومی
و داخل و خارج مرزها قرار گرفته - مرا یاد این انداخت که ریشه کلمه انسان از نسیان یعنی فراموشی می آید و ‌چه زود این بشر فراموش کرد مرگ پرستاران و پزشکان و دستیاران فعال در عرصه خدمت رسانی به جامعه را از یاد نبرده ایم که زمانی برخی از همین مسئولان قرنطینه را قرون وسطایی خواندند در حالی که رهبر عزیز انقلاب خود پایبند به اصول بهداشتی بود و مراسم عزاداری ها و شبهای احیا را تک نفره اجرا می نمودند، اما همان زمان بودند کسانی که به نام دین مردم را به تجمع دعوت می کردند و از واکسن زدن منع می کردند. بودند کسانی که ترویج به رفتارهای غلط و غیرعلمی می کردند و با دستاوردهای علمی و نتیجه گیری های مبتنی بر شواهد مخالفت می کردند.»
کد مطلب : ۱۲۴۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما