۰
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

در هر برگ نسخه پزشکان ایرانی، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می‌شود

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۲۴۵۴
در هر برگ نسخه پزشکان ایرانی، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می‌شود
سالم خبر: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در هر برگ نسخه پزشکان ایرانی، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می شود.

به گزارش سالم خبر، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص زیادی اقلام دارو در نسخ پزشکان ایرانی نسبت به پزشکان خارجی، اظهار کرد: نسخه پزشکان در دنیا به صورت میانگین شامل یک یا ۲ قلم داروست.

وی عنوان کرد: این درحالیست که متاسفانه در ایران در هر برگ نسخه، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دنیا پزشکان به صورت کاملا تخصصی به بیماری می‌پردازند مثلا فردی که آسم دارد پزشک فقط به این بیماری می‌پردازد.

ابراهیمی افزود: در ایران فردی به پزشک مراجعه می‌کند که مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، چربی خون و ... دارد و امکان اینکه پزشکان ایرانی تنها داروی یک بیماری را تجویز کند امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: در فرهنگ ما هر چه دارو بیشتر نوشته شود در انظار مردم پزشک حاذق‌تر است که این فرهنگِ اشتباه باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیل زیاد بودن اقلام دارویی پزشکان ایرانی به خاطر همین موضوع است و فرهنگسازی نشده چنانچه کسی مشکل چشم دارد تنها به چشم پزشک مراجعه کند و به متخصص داخلی مراجعه می‌کند.

ابراهیمی گفت: مردم باید یاد بگیرند که کل دنیا به شکل خاصی، تخصصی و فوق تخصصی به یک بیماری می‌پردازند اما در ایران در مورد چندین بیماری اظهار نظر می‌شود و به هیمن نسبت تعداد اقلام دارویی بیشتر است.
کد مطلب : ۱۲۴۵۴
نام شما

آدرس ايميل شما