۰

لرزش نزدیک چشم نشانه ای از کمبود ویتامین B۱۲ است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۲۴۵۰
لرزش نزدیک چشم نشانه ای از کمبود ویتامین B۱۲  است
سالم خبر:  لرزش معمولا در یک یا ۲ چشم می‌تواند تحریک‌کننده باشد اما معمولا دردناک نیست. به طور کلی لرزش نزدیک چشم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

به گزارش سالم خبر به نقل از سایکولوژی نیوز، به‌ طور مشابه احساس سوزن‌سوزن شدن در پاها یا دست‌ها نیز می‌تواند نشانه کمبود ویتامین B۱۲ باشد. این احساس می‌تواند از پاها شروع و بعدها به دست‌ها منتقل شود. همچنین این وضعیت ممکن است با مشکلاتی در حفظ تعادل یا راه رفتن نیز همراه شود. این مشکل به عنوان نوروپاتی شناخته می‌شود که در افراد بالای ۵۰ سال شایع‌تر است.

سایر علائم مکرر کمبود ویتامین B۱۲ شامل احساس سرگیجه و بی‌حالی، یبوست، ضعف عضلانی و یرقان است.

ویتامین B۱۲ توسط بدن برای حفظ سلامت سیستم عصبی و ساخت گلبول‌های قرمز استفاده می‌شود.

گروه‌های خاصی مانند افراد مسن، گیاهخواران و افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون در دریافت ویتامین B۱۲ کافی مشکل دارند.

خوشبختانه رفع کمبود ویتامین B۱۲ برای اکثر افراد نسبتا آسان است. مکمل‌ها در دسترس و غذاهایی مانند غلات غنی شده، جگر، لبنیات، تخم‌ مرغ و ماهی آزاد همگی سرشار از ویتامین B۱۲ است.

دکتر جان دی انگلند، متخصص مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در نیواورلئان، در همین زمینه گفت: کسانی که مشکوک به مشکلات عصبی هستند، باید در مورد آزمایش‌های غربالگری، به ویژه قند خون، سطح ویتامین B۱۲ و سطح پروتئین سرم با پزشک خود مشورت کنند زیرا این آزمایش‌ها اغلب می‌تواند به علل شایع نوروپاتی اشاره کند.

وی افزود: باید توجه داشت بسیاری از افراد مبتلا به نوروپاتی هستند که سال‌ها بدون تشخیص و درمان باقی مانده‌اند.

هم متخصصان مغز و اعصاب و هم افراد مبتلا به نوروپاتی باید بدانند که انتخاب مناسب آزمایش‌ها برای تشخیص دقیق ابتلا به این عارضه ضروری است.

توجه داشته باشید انقباض چشم می‌تواند با خستگی، استرس، آلرژی و خشکی چشم نیز مرتبط باشد.

نتایج این تحقیق در آکادمی نورولوژی آمریکا(American Academy of Neurology) منتشر شد.
کد مطلب : ۱۲۴۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما