۰
پوریا عادلی، دبیر کمیسیون دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی خبر داد:

افزایش سفر بیماران سرطانی کشور به ترکیه برای درمان

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۱۲۳۴۵
افزایش سفر بیماران سرطانی کشور به ترکیه برای درمان
سالم‌خبر: دبیر کمیسیون دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی ایران گفت: روند مسافرت درمانی برخی بیماران سرطانی ایران به کشورهای همسایه بخصوص ترکیه افزایش داشته است.

پوریا عادلی، دبیر کمیسیون دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی و عضو هیات مدیره انجمن علمی رادیوانکولوژی ایران از افزایش روند مسافرت درمانی برخی بیماران سرطانی ایران به کشورهای همسایه بخصوص ترکیه خبر داد.

وی افزود که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد آن هستیم که با افزایش آمار مهاجرت پزشکان، ظرفیت‌های کشور برای درمان بیماری‌های خاص رو به کاهش است. این در حالی است که همزمان عدم اصلاح تعرفه های درمانی و بهبود وضعیت بودجه نظام سلامت باعث شده است که مراکز درمانی ما نتوانند به ارتقای زیرساخت‌های درمانی بپردازند و تداوم این روند می تواند پتانسیل ایران
را برای جذب گردشگران سلامت بیش از پیش با خطر مواجه کند.

عادلی با بیان این که هم اکنون تنها 130 دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی و خصوصی نظام سلامت ایران وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به نیازهای ضروری مراکز درمانی نقاط مختلف کشور، برآورد می‌شود که ما حداقل با کمبود 100 دستگاه رادیوتراپی مواجه باشیم. این در حالی است که نه تنها خرید دستگاههای پرتودرمانی بسیار هزینه بر است، بلکه تعمیر و نگهداری این دستگاه ها نیز به صرف هزینه بسیاری احتیاج دارد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی رادیوانکولوژی ایران ادامه داد: واقعی نکردن قیمت تعرفه های درمانی در ایران منجر به آن شده است که نظام سلامت کشور در بخش های دولتی و خصوصی نتواند از بودجه لازم برای خرید دستگاههای نوین رادیوتراپی و تعمیر و به‌روزرسانی دستگاههای موجود برخوردار باشد.

عادلی با اشاره
به عدم توزیع مناسب زیرساخت های درمان سرطان در ایران توضیح داد: متاسفانه یکی از مهمترین معضلات درمان سرطان در کشور، عدم توزیع مناسب زیرساخت های لازم برای این مساله در نقاط مختلف ایران است؛ به نحوی که همین حالا استان‌هایی مثل بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد حتی یک دستگاه رادیوتراپی ندارند.

وی ادامه داد: بدون شک کمبود زیرساخت های درمان سرطان در بسیاری از نقاط ایران منجر به آن می‌شود که افراد زیادی نیاز داشته باشند که برای پیگیری امور درمانی خود به کلانشهرها مراجعه کنند. این مساله یکی از اصلی ترین عوامل شلوغ شدن بیمارستان‌های مرجع کشور است و در کنار کمبود زیرساخت‌های لازم برای اسکان همراهان بیماران منجر به رقم زدن صحنه‌هایی مانند چادرخوابی بیماران شهرستانی در حاشیه بیمارستان‌های شهرهای بزرگ می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۳۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما