۰

شبکه درمان ناباروری در کشور ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۲۱۴۰
شبکه درمان ناباروری در کشور ایجاد می‌شود
سالم خبر: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: اکنون در ۳۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور، مراکز درمان ناباروری فعالیت دارند.

به گزارش سالم خبر از وبدا، سعید کریمی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: طبق ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد مراکز تخصصی درمان ناباروری در سطوح دو و سه در استان ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: توزیع این مراکز در استان‌ها به نسبت جمعیت باید مناسب‌سازی شود. استان‌هایی هستند که دارای یک مرکز هستند، برخی استان‌ها ۲ تا پنج مرکز و برخی دیگر بیش از پنج مرکز دارند ولی در استانی مانند خراسان رضوی که بیش از پنج مرکز دارد به دلیل جمعیت زیاد استان هنوز کمبود داریم. در برخی استان ها هم بیش از نیاز جمعیتی مرکز درمان ناباروری وجود دارد.

کریمی ادامه داد: برخی موارد دیگر در ایجاد این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال متوسط فاصله این مراکز با شهرستان‌ها در استان‌ها باید ۱۶۳ کیلومتر باشد ولی در برخی شهرها مثل ایرانشهر در سیستان و بلوچستان این فاصله ۷۰۰ کیلومتر است.

معاون درمان تصریح کرد: شهرهای سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در خراسان رضوی و شهرهای داراب، لامرد و کازرون در فارس برای ایجاد مراکز سطح ۲ درمان ناباروری مورد نظر هستند.

به گفته کریمی، سطح بندی خدمات در مراکز درمان ناباروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بالغ بر ۸۵ درصد از درمان‌های ناباروری در سطح ۲ با هزینه بسیار کمتر نسبت به سطح ۳ قابل انجام هستند.

وی راه اندازی سامانه جامع ناباروری و انتظارات از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای راه اندازی مراکز سطح دو در بیمارستان های با مرکزیت خدمات زنان را مورد تاکید قرار داد.

 
 
 
کد مطلب : ۱۲۱۴۰
نام شما

آدرس ايميل شما