۰
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

افزایش نجومی تعرفه‌های پزشکی خارج از توان مردم است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۲۰۹۲
افزایش نجومی تعرفه‌های پزشکی خارج از توان مردم است
سالم خبر: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در شرایط کنونی خارج از توان مردم است و به شدت به اقتصاد و سلامت مردم آسیب خواهد زد.

به گزارش سالم خبر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور در زمینه جلوگیری از افزایش تعرفه‌های پزشکی، اظهار کرد: در برهه کنونی که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست، افزایش تعرفه‌های پزشکی آن هم به شکل نجومی آسیب‌های جدی به مردم وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، امروز پرداخت از جیب خانوارها در بخش درمان به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش ۵۰ درصدی تعرفه‌ها، خارج از توان مردم است و به شدت به اقتصاد و سلامت مردم آسیب خواهد زد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت با یادآوری اینکه در گذشته تجربه افزایش یک‌باره تعرفه‌های پزشکی را داشتیم، افزود: در طرح تحول نظام سلامت تعرفه‌های پزشکی به طور میانگین بیش از ۱۲۰ درصد به ‌یک‌باره افزایش یافت که این مسئله موجب کاهش دسترسی مالی بیماران به خدمات درمانی پزشکی و دندان‌پزشکی در کشور و تشدید بیماری این افراد شده است. بخشی از بیماران نیز به‌ دلیل اضطرار ناشی از بیماری، با متحمل شدن هزینه‌های کمرشکن سلامت خدمات مربوطه را دریافت کرده‌اند که موجب شده تا برخی از آن‌ها به زیر خط فقر سقوط کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه پیشنهادی که در شورای عالی بیمه مطرح شده افزایش ۲۸ درصدی بوده و درخواست نظام پزشکی نیز افزایش ۵۰ درصدی این تعرفه‌ها است، بیان کرد: با توجه به تداوم مشکلات اقتصادی اجتماعی در سال‌جاری برای آحاد جامعه، درخواست سازمان صنفی نظام پزشکی برای افزایش بیش از حد تعرفه‌های پزشکی به ویژه در بخش خصوصی به ضرر بیماران و عموم جامعه بوده و شکاف بین تعرفه پزشک در بخش دولتی و خصوصی را تشدید خواهد کرد.

شجاعی با یادآوری اینکه این افزایش‌ تعرفه‌ها ماندگاری پزشکان در بخش دولتی را نیز تهدید خواهد کرد، ادامه‌داد: اکثریت جامعه پزشکی نیز متوجه وضعیت اقتصادی اجتماعی مردم بوده و برای عبور از این مشکلات با آن‌ها همراهی خواهند کرد.
 
کد مطلب : ۱۲۰۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما