۰
علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران:

دود بسته ماندن فهرست دارویی کشور به چشم بیماران می‌رود

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۱۹۹۶
دود بسته ماندن فهرست دارویی کشور به چشم بیماران می‌رود
سالم خبر: نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: بسته شدن فهرست دارویی کشور در دوره مدیریت قبلی سازمان غذا و دارو موجب کمبود اقلام دارویی و دامن زدن به معضل قاچاق دارو شد.

علی فاطمی مسائل اقتصادی را در باز شدن فهرست دارویی کشور موثر و دخیل دانست و گفت: تعداد بسیاری از مردم و بیماران توان خرید داروهای گران قیمت را ندارند به همین دلیل
کمیته تدوین فهرست دارویی ایران، ضرورتی نمی‌بیند همه داروهایی که در دنیا تولید می‌شود، وارد فهرست دارویی کشور شود.

وی در واکنش به وضعیت آن دسته از بیماران خاص و صعب‌العلاج که نیازمند داروهایی هستند که در فهرست دارویی کشور نیست، گفت: دسترسی این بیماران به داروهای خارج از فهرست دارویی کشور، از طریق تهیه داروهای تک نسخه‌ای
پیش بینی شده که این مهم نیز بر عهده جمعیت هلال احمر است.

فاطمی ادامه داد: البته دسترسی به داروهای تک نسخه‌ای، هزینه زیادی برای بیماران دارد. بنابراین وظیفه سازمان غذا و دارو است که بسنجد داروهای تک نسخه‌ای وارد فهرست دارویی کشور شود که هزینه بیماران برای این دسته از بیماران کاهش یابد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید
کرد: دود بسته ماندن فهرست دارویی کشور به چشم بیماران می‌رود، زیرا همه مردم توانایی تهیه داروهای گران قیمت را ندارند و این مطالبه‌ای است که نهادهای مردمی و انجمن‌های علمی پزشکی، باید از سازمان غذا و دارو پیگیر باشند و فشار بیاورند که داروهایی که اعضای این انجمن‌ها استفاده می‌کنند، وارد فهرست دارویی کشور شود. 
کد مطلب : ۱۱۹۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما