۰
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

دز چهارم کرونا برای افراد عادی تزریق نمی‌شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۱۹۰۰
دز چهارم کرونا برای افراد عادی تزریق نمی‌شود
سالم خبر: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه دز چهارم واکسن کرونا برای افراد عادی تزریق نمی‌شود، گفت : دز چهارو واکسن کرونا فقط برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و یا برخی بیماران خاص انجام خواهد شد.

به گزارش سالم خبر، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و برخی بیماران خاص به دلیل اینکه در معرض خطر ابتلای شدید به کرونا هستند، باید دز چهارم واکسن را تزریق کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا ۲ تا ۳ هفته اخیر در کشور کاهش یافته و البته این وضعیت در همه استانها یکسان نیست اما بطور کلی  شاهد سیر نزولی روند بیماری هستیم اما باید در نوروز مراقب باشیم تا کرونا اوج نگیرد.

گویا تصریح کرد: از مردم می خواهیم شیوه نامه های بهداشتی را بویژه در ایام نوروز بیشتر رعایت کنند تا همچنان شاهد روند کاهش بستریها، ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم و به روزهای گذشته تلخ برنگردیم.

سویه جدید در چین مشاهده نشده است

وی در مورد شیوع سویه جدید کرونا در کشور چین، اظهار داشت: آنچه در این کشور مشاهده شده، امیکرون است و سویه جدید نیست، البته چین با موارد طغیان بیماری کرونا با اجرای قوانین سخت گیرانه، برخورد می کند و اگر مشاهده کنند که بیماری در حال شعله ور شدن است، قوانین شان سخت گیرانه تر می شود.

واکسینه شدن بیش از چهار میلیون مهاجر در برابر کرونا 

گویا در این نشست با بیان اینکه  چهار میلیون و ۱۲۹ هزار دز واکسن کرونا به مهاجران در کشور تزریق شده است، این دستاورد را موفقیت توصیف کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲ میلیون ۶۰۰ دز واکسن از طریق اهدایی سازمان ملل به ایران بوده و مابقی را وزارت بهداشت تامین کرده و مهاجران واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی که مهاجران و پناهندان زیادی دارند، چنین خدمتی ارایه نشده است و از مجموع چهار میلیون و ۱۲۹ هزار دز واکسن تزریق شده، ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار یک نوبت و یک میلیون و ۶۲۷ هزار ۲ نوبت و مابقی در ۳ نوبت در برابر کرونا واکسینه شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع برنامه واکسیناسیون با مراجعه به منازل انجام شده زیرا متقاعد کردن آنها با توجه به اهمیت واکسیناسیون سخت بوده و ما مرتب در حال اطلاع رسانی بودیم که جمعیت مهاجر کشور در برابر کرونا واکسینه شوند.

گویا گفت: برای تشخیص کرونا  حدود یک میلیون و ۹۴ هزارنفر از این اتباع مهاجر  که دارای علائم بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و از این تعداد  حدود ۱۰۳ هزارمورد تست مثبت کرونا بوده و حدود ۵۷ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در پایان  به چگونگی کنترل سلامت و واکسیناسیون مسافران نوروزی از طریق پلاک خودروهای شخصی اشاره کرد و اظهار داشت: اطلاعات کافی در این زمینه ندارد و باید مسوولان مربوطه پاسخ دهند.
کد مطلب : ۱۱۹۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما