۰

ساخت بزرگترین سردخانه پلاسمای خون کشور در قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۱۸۹۴
ساخت بزرگترین سردخانه پلاسمای خون کشور در قزوین آغاز شد
سالم خبر: ساخت بزرگترین سردخانه پلاسمای خون کشور در مراسمی با حضور رییس سازمان انتقال خون ایران در قزوین آغاز شد و کلنگ آن به زمین خورد.

به گزارش سالم خبر، سردخانه ملی ذخیره پلاسما با اهدای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین از سوی موقوفات شادروان مولاوردیخانی و با همت خیرین استان قزوین احداث می شود.

این سردخانه پس از ساخت و راه اندازی گنجایش ذخیره سازی و نگهداری ۱۰۰ هزار واحد پلاسما را خواهد داشت.

این سردخانه به منظور تامین و نگهداری پلاسمای خون و داروهای مشتق از پلاسمای مورد نیاز بیماران احداث می شود.

بخش مایع خون پلاسما (Plasma)  یا خوناب نام دارد. پلاسما ۵۵ درصد خون بدن انسان را تشکیل می‌دهد.

 ۹۱ درصد پلاسمای خون را آب تشکیل می دهد و همچنین هفت درصد آن را پروتئین های پلاسما و سایر را هورمون ها، اسیدهای آمینه، مواد قندی و  ویتامین ها تشکیل می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در این مراسم گفت: طرح سردخانه ملی پلاسما از مهم ترین برنامه های سازمان انتقال خون در راستای تامین فرآورده های خونی و داروهای بیماران می باشد.

دکتر مریم مدرسی ادامه داد: در انتقال خون استان قزوین با تلاش های شبانه روزی همکاران در جهت تامین صد در صدی خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران تلاش می کنیم و تاکنون این رسالت مهم به صورت مطلوب انجام شده است. 
وی با بیان اینکه سردخانه ملی پلاسمای خون با مشارکت خیران در قزوین احداث خواهد شد ، اظهار داشت : خیرین در یک سال اخیر به صورت مستمر در کنار انتقال خون استان بوده اند و بیش از پنج میلیارد ریال در زمینه تامین لوازم ضروری ، انتقال خون استان قزوین را کمک کرده اند.

 
 
 
کد مطلب : ۱۱۸۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما