۰
رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور:

۷۲ درصد تولید مواد اولیه دارویی در کشور با نیازهای داروسازی منطبق است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۱۸۸۴
۷۲ درصد تولید مواد اولیه دارویی در کشور با نیازهای داروسازی منطبق است
سالم خبر: رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور گفت: ۷۲ درصد تولید اولیه دارویی در کشور با نیازهای داروسازی منطبق است و باید ارزان و در دسترس همگان باشد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور، فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور افزود: دارو باید اثربخش باشد و اگر یک دلار هزینه دارو نشود، مجبوریم ۴۰ دلار هزینه درمان را بپردازیم.

وی اظهار داشت: اگر یک بیمار به عنوان مثال قرص فشار خون خودش را نخورد، کلیه‌های خودش را از دست می‌دهد؛ سکته قلبی و مغزی می‌کند و از این جهت باید دارو قابل دسترس بیماران باشد.

اختراعی ادامه داد: در گذشته راندمان کار بسیار بالا بود و بسیاری از متولیان عرصه تولید دارو و مواد اولیه آن منابع مالی کافی در اختیار نداشتند ولی انگیزه و وجدان کاری و اخلاقی داشتند و رفع نیازهای مردم انگیزه حرکت در مسیر توسعه بود.

وی تصریح کرد: کشورهایی که هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته‌اند نمی‌دانند که حتی منفعت بنگاه‌های اقتصادی در این است که به سود مردم کار کنند و در جهت رفع نیازهای آنان حرکت کنند. توسعه پایدار در بیشتر مواقع از طریق منابع محدود اتفاق می‌افتد و عرصه علم با آگاهی پیشرفت حاصل می کند.

اختراعی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در صنعت داروسازی و تولید مواد اولیه دارویی، گفت: در حوزه صنعت دارو ایران جزء معدود کشورهایی است که بخش بزرگی از مواد اولیه را تولید می‌کند و با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده و امروز بیشتر از گذشته به تحقیق دانشجویان و همت محققان و صنعتگران احتیاج داریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش دانشجویی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی افزود: این همایش باهدف نوآوری، تنوع و آموزش دانشجویان برگزار شد.

اختراعی همچنین از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی داروسازی خبر داد و گفت: این نمایشگاه بین المللی (فارمکس) بزرگترین رویداد عرصه داروسازی کشور است و چهارمین دوره آن قرار است ۱ تا ۴ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.
کد مطلب : ۱۱۸۸۴
نام شما

آدرس ايميل شما