۰

واکسن نزده‌ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۱۱۸۷۹
واکسن نزده‌ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند
سالم خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افراد بی‌اعتنا به تزریق دز اول و دزهای تکمیلی واکسن کرونا در نوروز ۱۴۰۱ اجازه سفر به استان مازندران را نخواهند داشت.

به گزارش سالم خبر، عباس علیپور رمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، تزریق سه دز و یا ۲ دز واکسن که کمتر از سه ماه از آخرین دز گذشته باشد، مجوز ورود مسافران نوروزی به مازندران است.

وی خاطر نشان کرد: تجربه ۲ سال گذشته نوروز کرونایی نشان می‌دهد که همواره مازندران از پانزدهم فروردین به بعد با اوج‌گیری شیوع کرونا مواجه می‌شد اما در نوروز پیش‌رو برای مقابله با افزایش افسار گسیخته کرونا،مقررات سخت‌گیرانه‌ بهداشتی را برای مسافران نوروزی در نظر گرفتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در ایام نوروزی ۱۴۰۱ در مبادی ورودی مازندران گروه‌های بهداشتی و انتظامی مستقر خواهند شد و در صورتی که حتی یک نفر از سرنشینان خودرو، واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، خودرو برگشت داده خواهد شد و مسافران اجازه ورود به استان را ندارند.

علیپور توصیه کرد که در آستانه آغاز سفرهای نوروزی آن دسته از مسافرانی که مقصد گردشگری آنان مازندران است نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا خود اقدام کنند تا نوروز ۱۴۰۱ برای آحاد مردم بویژه کادر درمان روزهای آرام و بدون مراجعات افراد مبتلا و یا دارای علایم کرونا به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باشد.

 وی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باجدیت در دستور کار مسافران نوروزی باشد و طور حتم با اجرای دقیق نکات بهداشتی می‌توان از عید نوروز ۱۴۰۱ بدون افزایش بستری و ابتلای کرونایی به سلامت گذر کنیم.

آمار ضعیف واکسیناسیون کودکان در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان این که از مجموع ۲۵۰ هزار و ۷۰۳ نفر جامعه هدف پنج تا ۱۲ سال در مازندران ۶۳ هزار و ۴۸۳ نفر معادل ۲۵.۳ درصد آنان نسبت به تزریق واکسن کرونای خود اقدام کردند، گفت که به هیچ عنوان این آمار برای ایجاد ایمنی جمعی در بین این قشر از جامعه خوب نیست و در صورت شیوع مجدد کرونا در مازندران درگیری و ابتلا کودکان بسیار نگران کننده خواهد بود.

علیپور با اشاره به این که از مجموع ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و هفت نفر مشمول دریافت واکسن کرونا در مازندران تاکنون ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۷۲۱ نفر معادل ۸۴.۸ درصد نسبت به تزریق دز اول این واکسن اقدام کردند، افزود: تزریق دز دوم واکسن کرونا دراین جامعه هدف ۷۸ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مازندران ادامه داد: تاکنون از مجموع ۲۱۲ هزار و ۲۸۶ نفر واجد شرایط در این گروه سنی ۱۹۸ هزار و ۷۶۹ نفر معادل ۹۳.۶ درصد نسبت به تزریق هر ۲ دز واکسن کرونای خود اقدام کردند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۴۱ بیمار جدید به ۳۴۵ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

 
 
 
کد مطلب : ۱۱۸۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما