۰
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس:

مسوولان دولت در مورد حذف ارز ترجیحی دارو تناقض‌گویی می‌کنند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۱۱۵۱۳
مسوولان دولت در مورد حذف ارز ترجیحی دارو  تناقض‌گویی می‌کنند
سالم‌خبر: یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وزارت بهداشت در حالی اعلام کرده است که برای جبران حذف ارز ترجیحی حداقل 70 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در لایحه‌ی ارائه شده از سوی دولت تنها 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مهدی عسگری افزود: برای حذف ارز ترجیحی تاکنون
سه جلسه در کمیسیون تلفیق بودجه برگزار شده است و نکته اینجاست که هرچقدر مسئولان دولت بیشتر در مورد حذف ارز ترجیحی توضیح می‌دهند مخالفت‌های بیشتری را برمی‌انگیزند.

وی همچنین بیان کرد: یکی از مواردی که ما را به این نتیجه‌گیری رساند، اظهارات متناقض مسئولان دولت بود. وزارت
بهداشت اعلام کرده که حداقل 70هزار میلیارد تومان برای جبران حذف این ارز نیاز دارد اما در لایحه تنها 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. در نهایت ما به دولت اعلام کردیم که دولت سیاست‌های جبرانی خود را مکتوب ارائه کند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس تأکید کرد: اگر دولت می‌توانست
این برنامه را اجرا کند چرا در سال جاری این کار را نکرد؟ دولت اعلام کرده است که تنها حدود هفت درصد بعد از اصلاح ارز ترجیحی به تورم اضافه خواهد شد این عدد خود موجب نااطمینانی مجلس شده است.

عسگری تاکید کرد: دولت نرخ ورودی را افزایش داده، سن بازنشستگی را بالا برده و حقوق‌ها را نیز متناسب
با تورم افزایش نداده است و این مسئله نشان می‌دهد دولت بررسی‌های لازم را در خصوص تاب‌آوری اجتماعی انجام نداده است، حتی دولت منابع کافی برای حذف ارز ترجیحی را در نظر نگرفته بود و در اصلاحیه‌ای که به مجلس ارائه کرد 60هزار میلیارد تومان به منابع بودجه اضافه کرد.
کد مطلب : ۱۱۵۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما