۰

شناسایی نخستین مورد از ترکیب کرونا با آنفلوانزا در اسرائیل

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۱۳۱۳
شناسایی نخستین مورد از ترکیب کرونا با آنفلوانزا در اسرائیل
سالم خبر: اولین مورد ابتلای همزمان و ترکیبی به ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفلوانزا موسوم به "فلورونا" در اسرائیل شناسایی شد.

به گزارش سالم خبر و به نقل از مترو، بر اساس گزارش‌ها، زنی که در بیمارستانی در اسرائیل بستری شده است، به طور همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا مبتلا شده است و یک ترکیب فوق‌العاده نادر به نام "فلورونا" را تشکیل داده است.

این مورد جدید پس از آن شناسایی شد که زن جوان باردار و واکسینه نشده با علائم خفیف به بیمارستان "بیلینسون" مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت و طبق گزارش‌های محلی، پزشکان آثاری از عوامل بیماری‌زای "کووید-۱۹" و "آنفلوانزا" را در بدن او یافتند.

گفته می‌شود که وزارت بهداشت اسرائیل در حال بررسی این نتایج است تا مشخص کند که آیا ترکیب این دو ویروس می‌تواند باعث بیماری جدی‌تری شود یا خیر.

پروفسور "آرنون ویژنیتسرونت" مدیر بخش زنان این بیمارستان گفت: او به محض ورود، مبتلا به آنفلوانزا و کروناویروس تشخیص داده شد. هر دو تست وی، حتی پس از اینکه دوباره چک کردیم، مثبت شد.

وی افزود: انتظار می‌رود این زن روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص شود.

اگرچه تصور می‌شود که این مورد اولین مورد ثبت شده از عفونت دوگانه بوده است، اما کارشناسان معتقدند موارد دیگری نیز وجود دارد که هنوز تشخیص داده نشده است.

پروفسور "ویژنیتسرونت" در ادامه گفت: سال گذشته، شاهد مواردی از آنفلوانزا در میان زنان باردار یا زایمان کرده نبودیم، اما امروز شاهد مواردی از ابتلای همزمان به ویروس کرونا و آنفلوانزا هستیم که شروع به رشد کرده است. ما روز به روز شاهد زنان باردار مبتلا به آنفلوانزای بیشتری هستیم و مواجهه با زنی که هنگام زایمان با تب پیش ما می‌آید، قطعا چالش بزرگی است. این مخصوصاً زمانی چالش برانگیز است که نمی‌دانید ویروسی که با آن روبرو هستید، کرونا است یا آنفلوانزا.

اسرائیل اولین جایی است که چهارمین دوز واکسن را برای افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به کووید-۱۹ هستند تأیید کرده است، زیرا برای مقابله با موجی از عفونت‌های ناشی از سویه "امیکرون" آماده می‌شود.

بیش از ۸۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سرزمین‌های اشغالی از آغاز همه‌گیری تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر نیز بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۹۴ نفر از آنها وخیم است.
کد مطلب : ۱۱۳۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما