۰

کمبود ویتامین B۱۲ خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۱۱۸۸
کمبود ویتامین B۱۲ خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد
سالم خبر: نتایج یک بررسی نشان می دهد: کمبود ویتامین B۱۲ خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش سالم خبر، متخصصان ایرلندی در مطالعه ای جدید رابطه بین میزان اسید فولیک و ویتامین B۱۲ و ارتباط آن با شیوع بیشتر علائم افسردگی را در گروهی از افراد مسن بررسی کردند.

محققان مشاهده کردند که کمبود ویتامین B۱۲ با بروز علائم افسردگی مرتبط است اما کمبود اسید فولیک نمی تواند در خطر ابتلا به افسردگی نقش داشته باشد.

کمبود ویتامین های B مانند اسید فولیک و ویتامین B۱۲ در افراد مسن به شدت مشاهده می شود. در ایرلند، از هر هشت فرد مسن، یک نفر دچار کمبود ویتامین B۱۲ است. برخی از پیامدهای منفی کمبود ویتامین B۱۲ می تواند شامل کم خونی مگالوبلاستیک، اختلال در عملکرد شناختی یا آسیب به پوشش محافظ (غلاف میلین) باشد که رشته های عصبی مغز را احاطه کرده است. درک ارتباط بین میزان اسید فولیک یا کمبود ویتامین B۱۲ و افسردگی در سنین بالا مهم است زیرا افسردگی یک عامل خطر در کاهش عملکرد، مراجعه به مراکز درمانی و مرگ زودرس است.

محققان ایرلندی در بررسی های خود مشاهده کردند افرادی که دارای کمبود ویتامین B۱۲ بودند، احتمال بروز علائم افسردگی در آنان طی مدت چهار سال ۵۱ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، نتایج این مطالعه نشان داد که کمبود ویتامین B۱۲ با خطر قابل توجهی در احتمال بروز علائم افسردگی طی یک دوره زمانی چهار ساله مرتبط است اما چنین ارتباطی در مورد اسید فولیک مشاهده نشد.
کد مطلب : ۱۱۱۸۸
نام شما

آدرس ايميل شما