۰

شهریاری همه‌ی تقصیرها را به گردن روحانی انداخت

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۱۱۰۶۲
شهریاری همه‌ی تقصیرها را به گردن روحانی انداخت
سالم‌خبر: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درحالی از تامین و واردات واکسن در دولت رییسی قدردانی و اعلام کرد که اگر به دلیل سوءمدیریت رئیس جمهوری قبلی نبود ما مرگ‌های روزی ۶٠٠ تا ٧٠٠ نفری را نداشتیم که خود یکی از امضاءکنندگان نامه‌ای سرگشاده به روحانی برای ممانعت از واردات برخی واکسن‌ها به کشور بود.

حسینعلی شهریاری در همایش صد روز توفیق خدمت صد میلیون دوز واکسن گفت: ما در مجلس شورای اسلامی با دولت قبلی و به ویژه شخص رئیس جمهور درگیر بودیم و دائم مکاتبه داشتیم و مشکلات را بیان
می کردیم.

وی همچنین گفت: ما دوبار از آقای روحانی به قوه قضائیه شکایت کردیم، یکبار زمان تصدی آقای رئیسی در قوه قضائیه و یک بار هم مدتی قبل این عمل انجام شد.

شهریاری با بیان اینکه مشکل جدی ستاد کرونا در آن زمان این بود که هر چه رئیس‌جمهور میخواست بدون نظر کارشناسان تصویب می شد، افزود: حتی دو بار مقام معظم رهبری یک بار به صورت حضوری و یک بار به صورت غیر حضوری توصیه و تأکید کردند که نظر خبرگان پزشکی و کارشناسان را ملاک قرار دهید اما باز هم به نظر کارشناسان توجه نمی شد.
 
رئیس کمیسیون
بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سویه جدید آفریقای جنوبی در برخی کشورها گزارش شده است و احتمال ورود ویروس به کشور ما بسیار زیاد است، افزود: در این شرایط باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و باید بدانیم  که واکسیناسیون‌ اقدام بزرگی در دولت سیزدهم بود.
 
وی ادامه داد: تمام نهادها دست به دست هم دادند تا واکسیناسیون‌ با سرعت خوبی پیش رود و این در شرایطی است که کادر بهداشت و درمان که همیشه مظلوم هستند علی رغم پرداخت نشدن مطالبات همیشه پای کار بودند.
 
شهریاری
با اشاره به اینکه خوشبختانه بالاخره از مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و نظام پزشکی نمایندگان در جلسات ستاد ملی کرونا حضور پیدا کردند، تصریح کرد: آقای روحانی شفاف به وزیر بهداشت گفته بودند که فلانی نباید در جلسات باشد و در آن دولت علی رغم اینکه دوبار از سوی رئیس مجلس معرفی شدیم ولی ما را دعوت نکردند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر  آیت‌الله رئیسی به دقت نظرات همه را می‌شنوند و اگر کسی نقطه نظری دارد ایشان دستور پیگیری آن را می‌دهند.
 
شهریاری با اشاره به اینکه در ستاد کرونا قبلی
هر آنچه رئیس جمهور میخواست بدون درنظر گرفتن نظرات سایرین انجام می‌شد، گفت:  تزریق ١٠٠ میلیون دوز واکسن کار بزرگی بود و همه کمک کردند و کار انجام شد.
 
وی گفت: مردم  فکر نکنند که واکسن زده‌اند همه چیز تمام شده است چراکه شاهد آن هستیم که مردم کمتر از ماسک استفاده می کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند همچنین واریانت جدید که وارد می‌شود  واکسن نزده‌ها  بیشتر در معرض خطر هستند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در جلسه دیروز ستاد کرونا هم اعلام کردم که واکسن تایید
شده برای کودکان بالای سه سال را هم تامین کنیم.
شهریاری ادامه داد: از طرفی ما جزو ۶ کشور تولیدکننده واکسن در دنیا هستیم و در صورتی که از شرکت‌ها پیش خرید شود آن ها می‌توانند با حمایت های صورت گرفته نیاز کشور را تامین کنند.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم خدمات کادر بهداشت و درمان که همیشه مظلومانه پای کار بودند دیده شود، اظهار کرد: باید دانست که ما ٢٠٠ شهید خدمت تقدیم مردم کردیم و امیدواریم حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد و مطالباتشان به موقع پرداخته شود.
 
کد مطلب : ۱۱۰۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما