۳
۱

چه مقدار ویتامین C بخوریم؟

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۹۳
چه مقدار ویتامین C بخوریم؟
سالم خبر: اگر چه ویتامین C از ضروریات مواد مغذی در بدن ماست اما آنچه در این میان جذب این ویتامین را در بدن مساله ساز می کند محلول بودن آن در آب است که موجب می شود این ویتامین در بدن ما ذخیره نشده و روزانه بخش عمده ای از آن از طریق پوست دفع شود. این بدان معناست که باید روزانه به مقدارکم ویتامین C مصرف شود. مصرف روزانه این ویتامین برای زنان 75 میلی گرم و مردان به مقدار 85 میلی گرم توصیه شده است. این میزان از ویتامین C به راحتی می تواند با یک لیوان کلم بروکلی یا پرتقال تامین شود.

اما سوال مهمی که در این میان مطرح است میزان مصرف ویتامین C است. آیا ما می توانیم بیش از حد توصیه شده ویتامین C مصرف کنیم؟ بالاترین حد مصرف ویتامین  C به میزان 2000میلی گرم در روز است که پزشکان برای مبارزه با سرماخوردگی برای بیماران خود تجویز می کنند. اما از آنجا که مطالعات نشان داده است بدن بطور واقعی در روز توانایی جذب تنها 200 میلی گرم را داراست پس مصرف بیش از آن پول تلف کردن است.

اگر بدن نتواند مازاد ویتامین C را دفع کند ممکن است ممکن فرد دچار اسهال، استفراغ، نفخ شکمی و سوزش سردل شود. مصرف دوزهای بالای ویتامین C که به طور منظم مصرف می شود ممکن است فرد را در معرض خطر سنگ کلیه نیز قرار دهد.

مصرف ویتامین C برای جلوگیری از سرماخوردگی بارها مورد مطالعه قرار گرفته است. اما هنوز هیچ تحقیقی این مساله را تایید نمی کند که مصرف این ویتامین موجب جلوگیری از سرماخوردگی شود اگر چه ممکن سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

ویتامین C ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد، اما زمان مصرف آن نیز بسیار مهم است اگر به محض شروع سرماخوردگی این ویتامین به میزان 1000 میلی گرم مصرف شود در کوتاه کردن زمان و دستیابی به بهبودی زودرس بی تاثیر نیست.
 
 
کد مطلب : ۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بالاخره چکار کنیم بخوریم یا نخوریم؟