۰

رودررو با این سرطان مردانه؛ سرطان پروستات

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۵۸۶۳
گروه سالم خبر: سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان جهان است. در كشورهای توسعه یافته سرطان پروستات دومین سرطان رایج پس از سرطان پوست و دومین سرطان مرگ آور پس از سرطان ریه در مردان است و از هر شش مرد یك نفر به این سرطان مبتلا می شود.
 
این سرطان اگرچه  دومین عامل مرگ و میر مردان در جهان محسوب می شود اما در ایران در جایگاه هشتم علت مرگ در اثر سرطان ایستاده است. 
 
براساس نتایج آخرین تحقیقات درباره‌ی روند مرگ و میر ناشی از این سرطان در کشور طی سال‌های 89-85 مشخص شد که میزان مرگ حاصل از سرطان پروستات از 67/2 در هر صد هزار نفر در سال 85 به 24/3 در هر صد هزار نفر در سال 89 افزایش یافته است.
 
یکی از یافته های این تحقیق در کشوراین است که سرطان پروستات در مردان با افزایش سن آنان افزایش می‌یابد. به همین دلیل نیز مرگ ناشی از سرطان پروستات در ایران همانند سایر کشورهای جهان در مردان مسن رخ می‌دهد. 
 
آمارها نشان می دهد كه بین 5 تا 10 درصد بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مراحل پیشرفته بیماری تشخیص داده می‌شوند كه این مساله هزینه‌های هنگفتی از جمله هزینه هورمون درمانی، رادیوتراپی و بازتوانی بیماران را با توجه به بروز عوارضی كه از سرطان رخ می‌دهد، به همراه دارد.
 
 
کد مطلب : ۵۸۶۳
نام شما

آدرس ايميل شما